Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

DVD filmer

DVD filmer

Jag har två frågor:
1. Sedan en tid tillbaka så startar inte någon mediaspelare automatiskt när jag stoppar i en dvd film. Jag får bara upp en "utforskarruta" som visar katalogerna audio ts och video ts. Sedan får man lov att gå in i video ts och klicka sig vidare till startfilen. Detta trots att den är associerad med fn Win Dvd.
Jag har försökt att gå in under egenskaper för respektive dvd spelare och ändrat alternativen där, men det hjälper inte.

2.
Jag föredrar att se film på Windows mediaspelare, MEN jag får inget ljud. Därför måste jag använda Win dvd eller något annat.
Vad kan man göra?
Jag vill inte höra något tjafs om VCL player osv. Det måste ju gå att få WMP att fungera (version 11)
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

i vanlig ordning så blandar vi äpplen och päron.

börja att hoppa på alla dessa olika video/ljud formaten istället.
tvingande codecs och krypterade format som licensblockerar.

så länge detta får fortsätta
så kommer vi att ha olika players för olika saker och ingen kommer att kunna utvekla själva spelaren istället, det är ju halvmesyrer om nästa allt
som görs i denna grupp nu.

är det något jag ser som självklart i detta, är att det skall till en internationell standard som är öppen för alla.

och här är inte endast microsoft boven i dramat.
PerAsk!

Har du avinstallerat WMP 11. Komplett. Kör sök. Skriv Media Player 11. Ta bort allt som ev. dyker upp.

Gör en färsk installation av Media Player. Då måste det funka. Kan inte drömma om annat. Ljudkortet funkar väl på andra spelare. Eller......???
Ok inget fungerar och du vill inte höra talas om vlc-player.
Men ta och pröva att installera VLC-player då den är gratis och väl fungerande på de flesta datorer.
Fungerar allt som det ska med den så borde Wmp också fungera.
Annons
Göcke. Ja jag tror att det är det program som jag beskrev. Jag har avinstallerat detta och försökt köra systemåterställning till ett tidigare datum men SUCK, ej något resultat.
Ni skriver om WMP, men det är inte problemet. Problemet är att att,
1. cd-dvd spelarna hittar oftast inte skivorna
2. Om de hittar skivorna så öppnas inte mediaspelaran, och inte heller funkar någon autoplay
PerAsk menade du att det kan vara Magix photostory 5 som är boven.?

har du avinstallerat den?
sök på Magix eller hela namnet i registret
och ta bort hela Magix katalogen
OK, ska prova detta också.
Hittar inget på deras supportsida om detta problem, annat än nyare brännardrivrutiner att ladda ned. Detta funkar dock inte. Hade tidigare version 4 av programmet och då var det inga problem.
Göcke: Nu blev läget intressantare:
Jag gjorde som du föreslog, och det blev tyvärr ingen skillnad, annat än att helt plötsligt har jag fått en cd/dvd enhet till i utforskaren. Det är en SCSI cd-spelare som nu har dykt upp, men det går naturligtvis inte att använda den eftersom jag inte har någon sådan fysisk enhet.

Ska nu prova att riva ut spelarna, starta om datorn och ev montera någon spelare från en annan dator.
Äntligen har jag fått det att fungera. Nu får vi se om det håller i sig.
Jag hittade denna supportsida på Microsoft och följde deras anvisningar.
http://support.microsoft.com/kb/330135
leiake><
jag citerar dej: "Jag är ingen expert. Jag är autodidakt=självlärd."
Även en autodidakt kan vara (och är ofta) expert !!
Jag har experimenterat så till den milda grad, att experterna snart börjar rodna !!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem