Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Senaste köp till dig själv

Senaste köp till dig själv

Om vi säger att prylen du köpt till dig själv senast kostade minst 1000 kr, vad köpte du och hur ofta lägger du pengar på prylar åt dig själv.

Kan inte komma på att jag handlat över den gränsen sedan jag köpte min digitalkamera för 2 år sedan.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Köpte härom dan min efterlängtade Plasma på 42". Kostnad 15500:-
Sen har jag dessutom beställt ett XboX 360 Kostnad ~4500:-

Så nu lär jag inte köpa nåt på ett bra tag.

Kom på att jag ska hämta ett vitrinskåp imorgon som jag köpt. Kostnad 2500:-


Väldans vad man lever dyrt!
Men man lever bara en gång!
Ska väl tillägga att min sambo och jag är teknikfreaks båda två.
VI, har köpt en ny dator med tillbehör, c:a 9000:-.Kapitalvaror räknar jag som matvaror till oss båda (men datan använder nog jag mest),gubben har 100 kanaler sport säsongskort,perfere(heter det så)på TV.För 1000:- till mig själv på en gång det händer sällan! Finns nog inget behov, köper i omgångar.
Jag köpte E-drums till min sambo för 7000 kronor. Det har vi bägge glädje av. Han spelar och jag lyssnar.
Annons
Jag köpte ett nytt frysskåp som kostade 2140 kronor. Det var det dyraste än i år.
Jag köpte ett 1 GB ram-minne till den fasta datorn, det kostade 850:- .
Det var helt nödvändigt för jag hade tidigare 2 st 512 kb minnen.
Det ena av dem hade "pajat". . Då och då dök det upp att minnet på den eller den addressen inte kunde läsas när jag stängde vissa program.

Jag hittade ett program som heter Memtest.exe som testar ram-minnet.
Det tog visserligen flera timmar att testa klart men som sagt det visade sig att det ena av de båda 512 kb-minnena var kass. . Jag har hållt på med datorer i många år men det här var första gången som ett ram-minne hade "pajat".

Egentligen skulle jag ha skrivit halva det här inlägget i katagorin datorer o.internet men nu blev det så här den här gången.
Aldrig, är fattigpensionär så jag får hålla hårt i slantarna.
Jag köpte en LCD-tv när den gamla tjocka exploderade. Det fina i kråksången var att den också fungerar perfekt som datorskärm. Hustrun jublade över alla sladdar som plötsligt försvann.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem