Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Nån som har lite koll på Bilar?

Nån som har lite koll på Bilar?

Jag har en volvo S60 som plötsligt inte startar. När jag försöker starta så lyser en lampa som indikerar fel på avgasreningssystemet, men jag vet inte om det finns nåt samband där.Har aldrig haft några problem förut då bilen är ganska ny, men den har stått still några dar i regn och rusk, men det borde den väl klara tycker man. Alla bra förslag belönas med en plats i himlen
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Aha ok, den sitter väl under vid katalysatorn nånstans antar jag, jag letar upp den och testar
Jag skulle också ge tipset att koppla bort batteriet men sedan trampa på bromsen så ALL ström är borta ur systemet.
Det brukar kunna finnas ström kvar i minnen o man inte har en förbrukare som drar ur det sista.
Tjena patrikke, jag har redan prövat kopplat bort batteriet (vilket var ett misstag av mej då jag inte visste att man var tvungen att ha en kod att knappa in för att få stereon att fungera igen, ringde Volvo och dom skickar mej koden till en kostnad av 600 spänn ) Men grejen är den att nyare bilar tappar inte minnet utan ström har det sagts mej (2006:a) men det fungerar tydligen på lite äldre fordon.Fick ett tips av lasse940 att det kan bero på lambdasonden och det verkar rimligt så en sådan har jag beställt och sen får någon kunnig själ koppla in den. Men tack för tipset
Annons
pluppen , det måste ju vara enklare att ta bilen till verstad så de kan köra en diagnos på problemet. om du inte kan få information från någon som jobbar med volvo och som vet hur du kan göra för att få igång bilen.

orsaken till varför den inte startar måste finnas registrerat i minnet.
Jo, det vore det rimligaste givetvis, men jag är rätt så övertygad om att det är lambdasonden som gör livet surt för mej, skulle det ändå inte vara det så åker bilen in på Volvo. Men du vet hur det är Göcke, -detta fixar jag, inga problem vet du`, och så blir det 3 gånger så dyrt i slutändan för att man sabbar till det. Ungefär som när jag renoverade badrummet, uuhhh det blev dyrt, en fackman fick komma och göra om, hade kostat hälften om jag ringt honom direkt. Eller när jag skulle fixa ett litet fel på min dator, jag tyckte att den brummade lite högt och skulle bara byta ut en fläkt som jag trodde var problemet, när jag var klar så var datorn verkligen tyst , bara att köpa ny altså. Svårt att acceptera att det finns en anledning till att man har kontorsjobb kanske
pluppen!!

Detta var det ärligaste inlägg jag har läst sen IS började. He,he!!

Jag kan lova dig att du är inte ensam om dina misstag. Många känner nog igen sig. Tyvärr ingår jag i denna grupp. Men på senare år så har jag insett att tekniken har " skenat " iväg så man är helt ställd.

Framför allt bilar, med sina datapaket. Det går bara att fixa med specialinstrument.

Men som verkstadsägare är det med viss förtjusning man ser bärgaren svänga in på gården, med halva motoren i bagageluckan. Då kan man salta på några extra timmar.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem