Söndag 24 november 2024 vecka 47
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kramp I Benen

Kramp I Benen

Har en fråga om här finns någon här som vet av vilken anledning man får kramp i benen på nätterna, å då menar jag inte efter typ ett hårtr träningspass å ingen streching efter.

Utan de kommer oftast när man sovit 3-4 timmar, kanske nån som vet om de finns nått bra sätt att slippa

MVH Jinsson
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Hej
Jag har inget svar att ge dig, men för några år sedan drabbades jag ofta av detta, och sedan har det försvunnit. Det höll i sig under flera år. Jag vet inte varför. Ibland kan det dock hända än idag, men........

Annars ang kramp så drabbas jag ALLTID av kramp under hålfoten när jag vill snorkla under en semester och då använder simfötter. Jag kan alltså inte använda dessa, men detta har säkert någon annan orsak än den krampen i vaden.
Min sambo har ofta kramp i underbenen och fötterna på nätterna. + svullna vrister och fötter. Finns det något samband mellan detta. Behövs säkert ett läkarutlåtande, men envisa karlar! Det går väl över,säger han, efter över ett år med samma besvär!
God Morgon pensionär!
Mitt förslag ang din sambo är att det kan vara cirkulationsbetingat. Man kan lätt mäta blodtryck och cirkulation i fötterna men även undersöka hjärtat med ekokardiografi (samma princip som fladdermössen använder). I samband med behandling, om cirkulationsbesvär, brukar man ge vätskedrivande som bidrar till förlust av Kalium och Magnesium, men moderna s.k diuretica spar i viss mån på salter. Man bör enl min uppfattning särskilt tänka på magnesuimbalansen.
Annons
Tack!! PonGot!! Jag har visat honom ditt svar. Så nu har vi resonerat oss fram till att ett besök hos "farbro doktorn", vore bra! "Ja se´karlar"! Tack än en gång!!
Många goda tips . Man kanske ska höra med sin husläkare om Magnesium i dos T Emgesan 250 mg så kanske man blir fri från elendet
MVH Jinsson

Sida:
« 1 2

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem