Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Amerikanskt presidentval

Amerikanskt presidentval

2008 väljer USA ny president, blir det en Demokrat så blir det troligen antingen en kvinna Hillary Clinton, eller en färgad man Barack Obama

Tror du USA är berett att bryta sina traditioner, tidigare har det enbart varit vita män, som blivit presidenter?

Blir det en Republikan, så blir det troligen Rudy Guiliani, New Yorks förre borgmästare.

Vad tror du USAs nästa president heter?

Mitt tips blir Hillary Clinton.

Outsider John Edwards.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Oprah, En av amerikas största, och omtyckta,talk show kvinna,stöttar, Barack Obama!Allt vad Oprah gör uppfattas som bra och rätt. Så Barack får säkert många röster bara därför. Men valet står liksom mellan två ytterligheter, En kvinna som President, eller en färgad man som president?
Det kan hur som helst inte bli värre än de senaste åtta åren. Oavsett vem som vinner är jag säker på att han/hon kommer göra ett bättre jobb än Bush och hans anhang.
Är fullt beredd att hålla m föregående talare - Bush som ledare för en av jordens mäktigaste kontineter har varit ett skämt om man skall raljera ett ögonblick....
Annons
Det blir varken Hillary Clinton eller Barack Obama. Det blir heller inte John Edwards

EZ
Hade nästan hoppats på Usama bin Laden
Men han är nog ingen amreikansk medborgare. Trots han nog är den kändaste i det landet *L*

Men jag har inte så stora förväntningar på detta största demoktratiska land. För mig så är USA lika demokratisk som Kina.
Så det spelar nog ingen roll vilken som blir president.
Dom fortsätter kriga mot "terroristerna" vilket är typ dom länder som inte är med i NATO
Dom kommer fortsätta vägra några som helst vilkor som agenda 21 eller Kyotoptotokollet som snart hela världen utan USA gått med på.
För då måste dom satsa pengar på miljön och världsbefolkoningen.

Det enda dom hjälper till är att reducera väldsbefolkningen med att göra sig av med dom obekväma på ett diktatoriskt sätt så att dom kan fortsätta att ha kontroll över oljan.
Ja men det var ju inte det tråden handlade om. Det handlade om vad ni tror nästa presidenten heter, och inte vem ni inte tror!
H Clinton
tyvärr hillary micke03
ja ja säger så för ja tror inte supermakten blir bättre för att de har val 08
nej ja önskar att de blir en färgad president ja tycker de representerar usa mer an va icke färgade gör
Ok
Då säger jag Hillary Clinton.
Hon är rikast.
Så enkelt är det att vinna valet i USA.
Enl. Vadslagningsfirmorna tippas John Edwards! Jag tror Hillary Clinton.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem