Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

windows sp2

windows sp2

Heja !!
Har precis kört in servicepack 2 från win. och det verkar funka kanon..hittills.
Inställningarna som följer med är enkla att förstå på brandvägg/säkerhetscenter.
Var lite osäker innan install. om det skulle funka eller explodera med tanke på allt prat som varit om just sp2 men nu kan jag ta av mej hjälmen och pusta ut.
Även spelen funkar efter install.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Min dator har blivit jätteseg i uppstarten efter uppdatering av SP2.

Kan man avaktivera uppstarts checkarna av Security Center?

Jag förmodar att den sega uppstarten beror på att den inte känner igen min Norton Antivirus och ZoneAlarm brandvägg och därför letar extra länge, men som sagt är jag inte säker därför frågar jag här.
Ja ZoneAlarm slö ner polarn dator så ta bort det.. det är endå bara ett stort säkerhetshål... och Norton suger systemresurser som bara den byt till något annat... så ska du nog se att det startar snabbare..:)
Har bara positivt att säga om sp2....både på jobbet å hemma har det varit positivt...tar bort popupper å datorn känns lite snabbare faktiskt =)
Annons
Jag förstår inte den här hysterin kring brandväggar.
ZoneAlarm gör ju mer skada än nytta, och XPs brandvägg kan man ju strunta i.
Använd fport.exe (googla filnamnet för nedladning) för att kolla vilka portar som är öppna, och stäng sen dessa portar.

Tips1: är att skriva "dcomcnfg" i "Run-menyn" och ta bort protokollen från DCOM samt "avaktivera DCOM på den här datorn"

Tips2: skriv "services.msc" i "Run-menyn" och disabla alla som kan utgöra säkerhetsluckor, sätt alla som ej är viktiga på manual. För vidare info om vad respektive service är bra för se --> http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

När ni har stängt alla portar som utgör säkerhetsluckor, samt sett till att överflödiga konton tas bort, samt självklart använda inloggnings skärmen och ha password på samtliga användare på datorn ... så behöver man ingen brandvägg.
Hej Los Lovos , alla har inte intresse för datorer, portar och konfigurering de vill bara att burkarna skall göra det som de vill och inget annat. ;)
Det är väl en av orskerna till att det finns en sådan flora av program.
Vill tipsa om Sygate´s brandvägg den är enkel att använda, men du kan göra fler inställningar än Zonealarm...

Den är dessutom inte lika attackerad av hackers...ännu...

http://soho.sygate.com/download_buy.htm

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem