Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vintertid

Vintertid

Nu till helgen sätter vi tillbaka klockan 1 timma till Vintertid! Idag är det 2 månader till Julafton ! Hur är det med förberedningarna in för julen.Planerat resa,köpt juklappar m.m. Eller Ni kanske inte bryr Er så mycket? Själv har jag inte kommit någon vart än. Men julklappar ska i det snaraste inköpas, men bara till barnbarna(6 st.) Det är svårt att köpa något till de äldre(13,14,2/16 flickor) Till grabbarna blir det nog något till deras fritidsaktiviteter!
Vad har Ni för planer??
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Sådär den 14-15 december börjar jag tänka på julen.
Ja du nu har jag oxå börjat tänka på Jul och allt som hör till , måste börja köpa julklappar snarast men jag är en sån där person som är nästan alltid ute i sista minuten *S*

tack o lov så är det inte så många som ska ha klappar men det räker till och som vanligt så har jag inte en susning om vad jag ska köpa till alla men nåt blir det och det viktigaste är väl ändå att umgås och ha det trevligt och mysigt O ! maten får man inte glömma det är gött det ! :D
Tack "pensionär " för att du påminner mig om att det börjar bli vinter å mörkt hehe vi i min familj har bestämt att inte köpa julisar, å d e jag dj****gt glad för. GOD JUL hahaha
Annons
Har protesterat mot detta fenomen förut. Vinter och sommartid. Verkar totalt sanslöst. Vad är vitsen.?

Jag tjänar in på gungorna vad jag förlorar på karusellen. Ha,ha!!
Ja eftersom jag inte äger varken gungor eller karuseller så åker vi hem till Thailand tror jag.
Vi har ännu inte bestämt oss eftersom vi fick en lite flicka för 6 veckor sedan och resan kanske blir lite tuff för henne och medresenärer.
Men oavsett så blir det julfirande med barn och släkt i Sverige eller Thailand.
Det som är bra med att resa bort är att man slipper hysterin och den påträngande försäljningen. Men å andra sidan så missar man mellandagsrean
GRATTIS! Till lill flickan!! Ja Du, mellandagsrean, det är då man köper de julklappar man redan köpt för halva priset!
Även om det inte blir en vit jul, så kan inte palmer och värme, locka mig! Men har man släkt och vänner på båda håll så förstår jag. Även för att visa upp nytillskottet. Hur som helst Ha´ en Fin Jul!!
Ja nog sätter vi tillbaka klockan, men det gör vi till normaltid. Vintertid finns inte. Sommartid och normaltid.
Sven, inte behöver man köpa julisar för att ha´en fin och mysig Jul med nära och kära,lite tända ljus och god mat och en liten i någon vrå! Kan vara nog så bra!
Ja,leiake och BoboSlacke!
Varför har vi infört dessa olika tider???? Någon som kommer ihåg själet till det???
Här är det lite information om det säkert inte allt men men det är ju bara o googla *L*
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sommartid

Nu är det dags att sova :)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem