Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Fri sikt

Fri sikt

Jag har alltid haft svårt att få mina Glasögon rena har provat mycket men nu har jag hittat det perfekta medlet ingen grå hinna kvar, jag putsar med spolarvätska blandat med lite vatten suveränt ni kanske visst detta men i alla fall ett litet tips
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

leiake!!

Förlåt, det var inte meningen som skrik utan som ett förtydligande!!

boax!!

Det funkar på plast också!!
boax!

Hittar du till garaget med så " skitiga " glasögon. He,he!!

Detta med microfiber. Är det bluff eller? Jag kan inte drömma om att det blir riktigt rent utan vatten.

Jag torkar mitt parkettgolv vartannat år. Varken det behövs eller ej. Då kan inte jag få in i min hjärna, att det räcker med en torr microfiber. He,he!!

På tal om hjärna. Vi karlar har tre huvuden.

Om vi börjar uppifrån. he,he!!

Ett huvud med hjärna.

Ett huvud utan hjärna( struphuvudet)

Ett huvud som gärna vill.
leiake!

Du ska naturligtvis blöta trasan!!

Vilket huvud använde du i ditt senaste inlägg ???
Annons
microduk går bra på både tv och tft-skärm
skall man ha något lösningsmedel så är nämnda tips ovan bra
OBS! TV-skärmen får ni spraya lite lätt eller fukta trasan med vätskan.
har ni på för mycket och det rinner imellan glas och fronthölje
så kan ni få problem när ni startar TV-n
Putsmedel för glasögonen kan man annars köpa hos optikern i en lagoms stor sprayflaska. Själv har jag "glasögontvätt" med putsmedel och putslappar av typ papper som finns att köpa där dom säljer Arbetsskyddsmaterial. Den kostar ca 200:- men jag har haft min i 3 år å det är minst 25% kvar. Men det är ett effektivt putsmedel. ----för jag ser bra ut ----
Misko det var på jobbet jag kom på att man kan använda spolarvätska jag luktade på glasögontvätten vi har troligen samma som du nämde det luktade spolarvätska och stod att det innehöll sprit och vatten
Det är en märklig värld vi lever i. Fönsterputsaren använder diskmedel när han putsar fönster. Glasögonbäraren använder spolarvätska. TV-reparatören använder fönsterputs. Bilrekonditioneraren använder fönsterputs och tidningspapper...

För egen del tycker jag yes diskmedel fungerar bäst till alltihopa. Dock med en droppe ammoniak till fönstren.
Tompaxox , man tager vad man haver, sa Kajsa Varj

när det gäller TV-rutan så är den statisk så den drar åt sig rök och matOS
som en svamp, nikotin olja är seg till formen så ett lösningsmedel för det
är bra att ha. diskmedel kan går bra det med.

har ni smårepor i TVrutan går det bra att ta bort dem med svinto eller/och glaspolermedel, det fixar ni på egen risk

har ni repor i plastglas kan en topps med tandkräm fungera eller pulvriserad krita, som är grovkornigare och kan göra plasten matt.
det fixar ni på egen risk

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem