Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Slö MSN messenger

Slö MSN messenger

När jag skickar iväg meddelanden med msn så tar det c:a 5 sekunder innan det går iväg, jag har installerat om messenger två gånger utan resultat, det kan hända att det funkar snabbt 1-2 ggr/ mån. i bästa fall.
Innan den blev slö funkade den perfekt ett antal år.
Det började innan jag tog hem sp2 så det kan inte bero på det.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Hela det där MSN är totalt överbelastat i 20 timmar av 24 möjliga. Deras servrar är så underdimensionerade, de klarar helt enkelt inte av trafiken. Så du ska inte oroa dig över din dator, felet är inte där, det finns som sagt hos MSN-servrarna!
Ok, då är det bara att köra på som det är och se glad ut.
Tack ska du ha !!
Det var intressant o veta.. med tanke på att jag inte har problem med sega medelanden varken hemma eller i skolan..:)
Annons
Jag vet heller ingen fler med samma problem fast jag har luskat runt lite men något irriterade är det.
Hej Benny, du har inte problem men att skriva in text tex på sådana här forum rutor, eller om du ska söka på tex google, eller fylla i uppgifter med adress och så vidare, med fördröjningar osv?
Jag hade samma fel nämnligen, fast med dom där roliga tilläggen. Det var mitt anti-virus som spökade rejält! efter att ha installerat om det så var snart samma visa efter några månader/veckor.
Hoppas det ordnar sig
jag håller med =D
Jodå, det finns ju vissa anti-virusproggs som är bovar i dessa sammanhang, även brandväggar, men jag utgår ifrån mina erfarenheter, nämligen trots avinstallation av antivirus-progg o brandväggar är MSN Messenger fruktansvärt söligt! Skriv ett mess...vänta 5 minuter innan det går iväg... Har testat uppkopplingen i samband med detta (Bredbandsbolaget 10 Mb i jacket) Testet visar farter på 800 kb/s... En annan sak, en polare kan maila mig, men det tar ibland TRE dagar innan jag får det! Detta om något bevisar min teori om underdimensionerade servrar på MSN. Yahoo likaså för den delen...fast den blev bättre när den svenska servern försvann!
är det inte bara text som du sänder Kiruna-Ove !
om det bara är text i messrutan så verkar det mykonstigt.
det borde inte ta någon tid alls. tror att du har något annat som hindrar dej.
Kiruna-Ove...

Vad har en SMTP server med MSN att göra? Mail går inte igenom MSN servrarna. det är snarare hans leverantör till din som har problem då.
Ib /
Jag märker inte av det annat än på msn, i forum och adresser o.s.v går det iväg på studs.
Jag har precis kopplat upp en data till här hemma med internetdelning, och den nya som har ett annat virusskydd gick snabbt på msn.
Har Telias säkerhetstjänster på den gamla och Avast på den nya så man kan ju börja undra.

mvh / B.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem