Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Slö MSN messenger

Slö MSN messenger

När jag skickar iväg meddelanden med msn så tar det c:a 5 sekunder innan det går iväg, jag har installerat om messenger två gånger utan resultat, det kan hända att det funkar snabbt 1-2 ggr/ mån. i bästa fall.
Innan den blev slö funkade den perfekt ett antal år.
Det började innan jag tog hem sp2 så det kan inte bero på det.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Det är bara text jag infogar i mina mess och ändå är det grymt söligt! Inse nu att MSN-tjänster ÄR söliga, grymt söliga, emellanåt, that´s it! Och jag accepterar INTE att Hotmail-användare emellan ska behöva vänta upp till tre dygn innan e-posten kommer. Jag har Hotmail, likaså mina e-postkompisar, borde alltså gå via samma servrar, eller?
Däremot har jag inga som helst problem med Yahoo:s tjänster, vare sig e-post eller Messenger, förklara det?
F ö bjuder Yahoo på 100 Mb e-postlåda och har inga krav på periodvisa inloggningar som MSN Hotmail har...
Kiruna-Ove jag tror i allafall att du har något i din maskin som småretas med dej. Tror inte att det är MSN som gör det.
eftersom du har installerat om det.
Ett annan gemensam nämnare kan vara eran internetleverantör.

Att tro att hotmail brevlådorna ligger på samma server är väl lite blåögt, hotmailkonton används ju över hela världen.
inte sitter jag som leverantör med bara ett server ställe.
Kiruna-Ove

Vill du ha lite länkar där de står hur MSN funkar eftersom du vägrar tro på att det är olika protokoll som mail och MSN använder?

Det enda som skickas till MSN är en notification när du har ett nytt mail..
Annons
Ja, då vet jag inte vad det är för fel... vi har 10 MB i telejacket (Bredbandsbolaget) och nu för tiden använder vi bara Yahoo-tjänster, det fungerar superbt både mail o Messenger. Har dock en aning om att någon kollision kan finnas i XP:s egen Windows Messenger och den vanliga MSN-versionen...tja, som sagt, jag vet inte, men ut har det åkt, hela rasket som heter MSN...
Idag har min Messenger fungerat så där bra... Någon annan som har haft grava problem med att byta status, eller för den delen överhuvudtaget logga in?

Kiruna-Ove, jag vill bara meddela dig att du har en 10 megabit/sekund badbredd, inte 10 megabyte. En megabyte (Mb) är ca 8 gånger så lite som en megabit. Så de är inte så konstigt att du inte kan tanka ner i mer än 800 kb/s. Du minns vell när man hade modem på 56k, man tanka inte ner i 56 kb/s utan kanske i 5 som snabbast.
problemen med MSN kan bero på att de håller på att uppdatera sina servrar för vesion 7 av MSN som de drog tillbaka och nedgradera alla klienter som körde det eftersom de hitta ett alvarligt säkerhetshål i det.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem