Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Motorcyklar och mopeder

Motorcyklar och mopeder

Detta gissel!!

Varför tillåter Vägverket dessa fordon. Är mig en gåta.?? Det är ju en större miljöfråga än klimatet.

Jag tror det dödar och lemlästar fler människor än vad klimatet gör. Dessutom för det ett himla oväsen. he,he!!

Jag vet att Göcke kör motorcykel. Därför provocerar jag med följande vits:

-Vet ni varför Göcke har pyjamas när han kör motorcykel.

- Han ligger i kurvorna.!!! He,he!!
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

leiake.
När det gäller dödsolyckor med motorcyklar så är det oftast så att det är bilister som ligger bakom att olyckor inträffar. Det finns så många dåliga bilförare på våra vägar idag som inte borde ha körkort överhuvudtaget. Försök gå till rätta med det istället för att gnälla på motorcyklar.
Varje van MC-förare vet att köra som om ingen ser honom. De flesta olyckor sker med småkillar 20-29 år med racerhojar i alldeles för hög hastighet. Jag har själv haft MC-kort i 25 år och som med bilkörning krävs det sunt förnuft, omdöme och erfarenhet att föra ett fordon på ett säkert sätt.

Visst finns det idioter som kör bil som absolut inte borde sitta bakom en ratt men det är upp till mig som MC-förare att köra på ett sånt sätt att även om idioterna klantar sig ska jag ha tillräckliga marginaler för att kunna undvika en olycka. Det är svårt i ett tättbebyggt område om jag kör i 180 km/h. Det är tyvärr inte ovanligt att det går så fort inne i samhällena.

Jag vill hävda att dåligt omdöme och för hög hastighet är de största orsakerna till olyckorna.
Tompaxox !!

Jag vill hävda att det är dåligt omdöme från myndigheter som har tillåtit dessa tvåhjuliga fordon. Det är en skam!! Snart får dom åka 6 st. på en moped. Snacka om korruption. He,he!!

Sedan pratar dom om noll döda i trafiken. Det är ju löjligt!!
Annons
Det är ingen skam alls. Polismyndigheten åker själva MC. Ett alldeles utmärkt sätt att transportera sig. Däremot skulle man införa ännu hårdare regler vad gäller prestanda på hojarna. Åldersgränsen skulle höjas ännu mer för att få köra tung MC A2 eller vad det heter. Dagens racermaskiner har alldeles för mycket hästar i förhållande till vikt. Det är inte vi gamla rävar som stånkar runt på våra 1500 customkubikare som står för nån sorts merpart i olycksstatistiken.

Om man ska jaga dödsstatistik från statens sida borde det bli totalförbud mot alkohol och röktobak, då kan vi snacka om att spara liv.
Tompaxox !!

Hur kan du försvara detta fordon. Du är ju vansinnig. He,he!!

Själv har jag åkt ambulans 3 ggr. Har nämnt detta i tidigare inlägg. Så mitt minne har inte tagit skada av att åka 2-hjuligt. Men vem vet!!

Mopedålder lägst 45 år.
Tung motorcykel 65 år
Lätt motorcykel 95 år

Allt annat är vansinnigt!
håhåja dessa inlägg om mc förare visar att ni på forumet är och förblir på babystadiet gammal man som jag 67 inporterade en AJS 500 kubikare 1954 hojen är i originalchik i dag! jag har kört c:a 34000 mil i europa enda hemskhet som har hänt är att jag blev stoppad vapenhot i norra italien rövarna tog alla mina kläder och tillbehör men berömde den fina hojen jag innehade och önskade mig lycka till. Det ni babyface
cicero!!!

Nu blir jag förbannad!!!!!

67 år uttrycker sig som du gör!!
DET är barnsligt!

Innan, du gnäller över andra och kallar dessa "babyface" m.m
så tycker jag, att du ska rannsaka dig själv först.........!!

Vem fan tror på, att du fick behålla hojjen men inte dina kläder,
inte jag iaf!!?, de var isf inga riktiga rövare.

Jag, är definitivt inte på något babystadium och jag tror inte
att det finns någon annan här heller!!!

Om du tycker att det är så löjligt här så är det bara att
logga ut och låta det förbli så!

Vet ej, om du är ordblind,men kolla stavningen i dina inlägg
innan du skickar iväg dem, det ser förskräckligt ut!!
Om du har problem med att ta stava, ta hjälp av"rättstavning"!!!


/Mimmi
mimmi om du ej tål vad som skrivs så svara ej på de då.
låter osm du är lite bitter på nått?hehe vad de verkligen ciseros skrivelse som du reagera på eller ligger de nått annat bakom?
och du kanske kan välja ditt språk lite??
grattis mimmi61 ja jag är ingen språkpolis ber om överseende vad beträffar stavningen ibland slinter fingrarna titta noggrant på ditt inlägg, kanske inte helt mvg i betyg. för övrigt kan du få förmånen att se min AJS inporterad 1954 från england ,fraktsedlar check of bank liverpol . ja rövarna tog skinnkläder inkl. stövlar,handskar men lät mig behålla det som skylde mitt heligaste min ASJ var utställd på mässa i malmö 2001 tilldelades 2:dr. pris kategorin:original du får väl fortsätta vara förbannad eller snarare sluta dricka vin!
...och innan alla börjar bråka mer om stavningar och dylikt...i reglerna för forumet så står det bland annat att man INTE skall kommentera andras stavningar.

I all välmening...

/P

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem