Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Daemon tools

Daemon tools

Hej, har ett problem.
När jag försöker öppna ett program i daemon tools - så svarar programmet att "ett cd/dvd emuleringsprogram har upptäckts. Stäng av programmet" ....
hur gör jag för att få detta att funka - nån som vet?
//Urban
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja försök inte öppna program med det. Daemon tools är till för att mounta image filer.
För att kunna öppna några program genom Deamon så måste du .
1. ha en image av en cd-skiva liggandes på hårdisken
Tex en "skiva1.iso" eller "skiva1.cue och skiva1.bin"
2. sen öppnar "mounta" du den image filen med deamon tools
3. sen kan du gå till vanliga utforskaren och hitta en hel cd-skiva som du sen kan använda dig utav.
nej du öppnar inte program du mountar en image... enorm skillnad så det är lika bra att förstå att det är en skillnad från början.
Annons
Löst det
Hade även cd clone på datorn, avinstalerade den,instalerade o mountade image filen med safe lock inställt i daemon tools, sen funkade det bra.
Men tack för tippsen.
Urban
Kan någon på ENKEL svenska förklara detta med hur man använder daemon tools för att öppna ett spel eller en film!?

Skälet till att jag frågar är att min kompis tjatar stup i kvarten på att jag ska lära mig daemon tools och att ingen längre rippar nåt..
Nu ska min kompis TVINGA mig till att lära mig daemon tools då han säger att det är framtiden!

Ska bli kul att lära sig det och hur det funkar...

Stora förändringar på gång tydligen med 3-dubbla partitioner osv...

Sen kanske jag kan lära andra!!??

framtiden?
snart börjar jag undra hur det är med din kompis Bubben, snubben verkar snacka mycket

Jag förutsätter att du har det installerat

1.starta
2.höger klicka väl virtual CD rom /DVD rom
3. set number of device
4. leta upp programet el. spelet (som då ska vara imagefil; bin, cue, iso,bwt, cdi, b5t el. mds)

Nu simulerar du en dvdspelare el. en cdrom spelare
Installera spelet/programet
klart!
Sen kan du nolla antal device, sätta så du har 0

Vissa spel /program kommer i rar filer som du packar upp och som du sen får en imagefil av.
Nja..han säger så i alla fall!

Och det beror nog på att det blir färre och färre som rippar filmer och att det är bättre kvalitet med daemons tool..

Och andra sidan...vem bryr sig???

Om 10-20 år finns det säkert nån som blir miljonär på det också..

Liksom med LCD eller Plasma eller VHS eller Betamax eller Ericsson mot Nokia osv osv osv osv osv osv osv i all oändlighet...

Det kommer FÖR ALLTID vara en kamp om vem som har den finaste eller dyraste eller senaste varan eller tjänsten...!!!

Det kommer ALDRIG NÅGONSIN ta slut men utvecklingen MÅSTE fortsätta!!!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem