Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Daemon tools

Daemon tools

Hej, har ett problem.
När jag försöker öppna ett program i daemon tools - så svarar programmet att "ett cd/dvd emuleringsprogram har upptäckts. Stäng av programmet" ....
hur gör jag för att få detta att funka - nån som vet?
//Urban
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Bubben när han säger så där så måste jag tyvär säga att han inte har en susning om vad han snackar om.

Det du mountar i Daemon tools är just en ripp. Och daemon tools är bara ett program för att emulera en cd eller dvd skiva så kvalitén har 0 med att göra med Daemon tools. Säg det till din kunniga kompis och se vad han säger och stå på dig för du kommer ha rätt då ;)
Rob:

Det spelar ingen roll vad jag än säger för att han menar att en film på 4,7 Gb har BÄTTRE kvalitet och har fler språkinställningar än en film på 6-700 Mb..

Så vad säger man då???

Det han snackar om då är en DVDRip. Alltså fortfarande en rip. Så hans grundpåstående om att det är få som rippar är fortfarande fel.

Anledningen till att 4.7gb rippar var ovanligare förr var att folk inte hade så snabba uppkopplingar och ont om hårddiskutrymme. Men iom att tekniken gått frammåt och uppkopplingarna blir snabbare så tar det inte så lång tid att skicka 4.7gb längre. en 700mb film är även den en rip bara att den har komprimerats mycket hårdare än vad en 4.7gb rip har. Och vanligtvis innehåller en 700mb rip endast ett ljudspår och en film, men det är fullt möjligt att lägga till ljudspår och textspår på en 700mb rip.

Att DVDriparna är just 4.7gb är för att de ska få plats på en singellayer dvd skiva, de flesta filmdvd skivor har två lager alltså ca 9GB, så även om det är en 4.7gb rip så är det oftast inte riktigt dvd kvalité men väldigt nära.

Så ja då säger det sig självt att något som är mindre komprimerat kommer få bättre kvalité. Men för att göra det riktigt förvirrat så kan jag säga att det släpptes väldigt mycket image filer på 700mb filmer förr åxå så då spricker det påståendet om att det skulle bli bättre kvalite med daemon tools. :)

Alltså daemon tools är endast till för att ladda image filer så de blir som virtuela cd eller dvd enheter, och har såldeles inget att göra med kvalité eller något annat på det du mountar.
Annons
Bubben
fråga din kompis var han får allt i från, eller är det så att han tror och inte vet?

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem