Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Personnummer

Personnummer

Detta var en mycket intressant tråd som jag tror jag ger en egen rubrik.

Ni som vet något om detta födelseår+ födelsenummer kan ju höra av er.

Vad jag förstår så måste man ha lite kött på benen annars går det inte att få fram något personnummer.

Har du namn och adress. Ring skatteverket.
Har du bilnumret. Telefonnumret. OK!

Men man kan inte få fram något som inte finns. Har du ing...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Eftersom jag känner lite påhoppad, måste jag nog förklara mitt handlande:

Anledningen till att jag publicerade länken, är att jag själv blev förskräckt när jag läste debatten "Tack" och googlade vidare.

Personligen tycker jag inte man löser problem genom censur. Tvärt om: Genom upplysning skapar man medvetenhet och opinion för en förändring.

Bedragarna känner säker till denna möjlighet redan.
Oookey..eftersom mina ord blev grunden för denna tråd...så ger jag väl en *smått löjlig/märkvärdig kommentarer*...då...som någon uttryckte sig..


Nej leiake...jag kan inte det utan vidare även om det säkert går på nåt sätt.. jag behöver veta månad och dag först..
Jag ville bara visa er hur lätt det är för en lekman att göra det som jag gjorde.

På denna sajt står det er ålder...där kan ni såklart räkna ut födelseårtalet..
Så långt är det ingen fara..meen när någon sedan får gratulationer på sin födelsedag...då vet man ju genast både år-månad-dag...
Sen är det bara att gå in på nåt gratisställe och få både adress...hela namnet, telnr osv...

Jag roade mig med att kolla "moppan" på detta sätt..;O)))...lätt som en plätt...

Då vet du alltså mitt telefonnummer?
Annons
Vargo..vill du att jag ringer ...hihihi??...;O)..fast jag har inte kollat upp det....måste in på ett annat ställe för det...och det finns ju ingen anledning för mig att ta reda på det...du råkade bara bli ett exempel på hur det kan bli...om man inte alltid vet vilka konsekvenser det kan få om man göra si eller så...liksom..
Min erfarenhet här på nätet är att väldigt många tror sig vara helt anonyma inför *den stora massan*..och tänker inte på att det finns elaka människor som lägger pussel av olika upplysningar som ges då och då..om nåt nick, som de kanske har ett ont öga till....
Det är bara så att om det går att hitta mitt telefonnummer på internet så skall jag ha ett allvarligt samtal med Telia,jag har nämligen skyddat nummer
Du kan vara lugn Vargo...jag testade om de tabbat sig...och nej du finns inte i sökregistret;O)

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem