Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Vem är här ?

Vem är här ?

Hej på er på Sveriges bästa startsida!

Eftersom man har denna idan som startsida och alltså hänger här en del, så är jag nyfiken på vilka som döljer sig bakom :

Rob - Alltid i forumet, liksom jag själv till o från....

Göcke - Kallar sig "moderator" ? ? ? ? ? Självutnämnd?

Daniel (Har förstått att det är du som driver sidan)

Los Lovos har man sett en del av också....

Är ni på något sätt delaktiga i denna sidas ursprung & drift ?

Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Är någon ide att skriva nåt här?
Jag är ordblind och ni skall accptera vem jag är
thank you very much
Mellan 25 & 30 ..

Har jobbat med allt möjligt, men just nu varvar jag plugg och jobb..

Har inga direkta hobbyers eller intressen .. utom möjligen musik och klubbar.. är väll ute och festar 4-5 ggr i veckan .. så det bör väll rimligen klassas som, om inte en hobby, i varje fall ett intresse.

Svar Los Lovos.

Jag skulle nog kalla det en hobby om den infinner sig 4-5 gånger i veckan! *lol*

Har själv haft samma hobby ett flertal år, men sen barn och Fru kom in i bilden så har det mer blivit en hemmaföreteelse.....

Att sitta hemma och fyllna till över en pava vin eller 2 har helt förbigått mig i tidigare år, men det är i sanning ett nöje även det!

Att se insidan på en klubb har tyvärr blivit en mindre förekommande händelse...........
Annons
Jag är en tjugoårig kille fyller snart tjugoett. Mina intressen är datorer/film/läsa böcker. Jag gillar främst filmer och böcker som är deckare, men jag ser också mycket komedier som film. På två år så har jag lyckats samla ihop över sjuttio DVDfilmer det går fort. Jag har haft Daniel på min ICQ några år, så det var han som tipsade mig om denna sida om jag inte minns fel. Kommer inte ihåg riktigt det var så länge sedan.

För tillfället har jag sjukbidrag men innan så har jag praktiserat hos en nätverkstekniker på olika skolor, sen har jag också praktiserat på ett datakonsultföretag i Göteborg, men det var lite långt att pendla så jag hoppade av det. Men det var väldigt roligt, alla var under trettio.

Mvh
Eric
Här är där där man är, där är där där man inte är

Saxat ur:
Fem myror är fler än fyra elefanter.
37 ännu, man man hoppas på minst ett par år till
Har IS som startsida sedan länge.
Monterar datorer och lägger då givetvis in IS som startsida!
62 snart. Bor i Lapp-Stockholm men jobbat i Stockholm. Började med datorer 1967 då ni kanske inte var födda. Hålkort gällde då liksom TOS(Tape Oriented System) och COBOL. IBM-datorer med internminne på 32KB, snålprogrammering gällde då. Men lade av med programmering och jobbade med att skriva förutsättningarna för system(SKATTER). Sedan 1982 övergått till PCsystem. DOS gällde då. Var duktig på ett databasverktyg som hette VISUM. Kunde fixa system med relationsdatabaser. Tycker numera inte om programmering, kodning. Tycker man ska använda sig av verktyg som skriver koden själv. Det gjorde även Visum. Nu tycker jag att man ska använda sig av generella verktyg som Access för applikationer, FrontPage för Webbsidor, Excel för speciella analyser av databaser etc. Man ska inte uppfinna hjulet flera ggr. Kodning i olika programmeringsspråk visst behövs det ibland men ofta kan man ta genvägar via generella verktyg. Mitt råd till alla ungdomar som ska programmera - lär er Officepaketet i stället. Även sysslat med affärer av och till, mer eller mindre lönsamma. Har ofta idéer åt olika håll.
Har insett att gamla kunskaper från DOStiden ofta är nyttiga idag. Ser ibland i datalistor att Pettersson kommer före Andersson trots AN-sortering. Lösning: När Pettersson registrerats har man knappat in ett mellanslag före P:et. Mellanslag kod 32 sorteras före A kod 65. ASCII-koder (0-255) visade i Windows se http://www.ludd.luth.se/~ubbe/res/Ascii.html
Jobbat med datautbildning i 20-år bl a dataktörkort dvs Officepaketet. Numera har jag sjukbidrag. Ingen vill anställa en 62-åring, tyvärr. Framför allt expert på Word. Har bredband. Kan hjälpa till i begränsad omfattning. Tycker att InternetStart är mycket bra.
Ok var ett tag sen ja var här inne...blir juh så ibland...Johnny 35 år bor på västkusten.. jobbar på ett gasolkontor främst med programmet SAP.. på dagarna. Intressen musik/film/datorer....och får väl hålla me Minion att sen man skaffat fru å barn så e de helt ok å njuta en flaska rött då å då...inom hemmets lugna vrå. Har internetstart som startsida...å tycker den e bra. Försöker å hjälpa till på forumet när det finns tid till det.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem