Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: InternetStart

Auto inloggning

Auto inloggning

Någon som kan tala om för mig varför min autoinloggning här på forumet helt plötsligt slutat fungera.

Det har alltid fungerat utmärkt, men sedan ett par dagar tillbaka fungerar det inte.

Jag har andra sidor som jag går in på med autoinloggning och där fungerar det, finns här fler som har samma problem?
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Nej, Min funka bra, har hänt någon enstaka gång att jag blivit utloggad.
Micke03,

det kan være flere årsaker. Bare legg inn brukernavn og passord, og huke av for huske passord, så skal du se at det går bra i lang lang tid
Det gör jag varje gång Anniken, men det hjälper inte.
Annons
Om man rensar cookies i datorn måste man logga in igen. Om man då glömmer att bocka i den lilla rutan så loggas man ut efter ett tag. Gör som anniken skriver så funkar det till nästa gång man rensar cookies. I helgen tror jag något hände med IS server för då loggades jag också ur utan att jag rensat något.
Detta gör jag varje gång, upptäckte för en stund sedan att det gäller mer än IS, så felet ligger inte här.
jag föreslår att du rensar allt av historik mm

och kontrollera att du tillåter cookies

sedan följer du de övrigas exempel med att
skriva lösenordet och bocka för innan du trycker " logga in "
Tack för att ni engagarar er, men jag glömmer inte att fylla i autoinloggningsrutan, men ingenting har hittills lyckats lösa problemet, får kanske leva med det. Själv tror jag det är en inställning någonstans, det måste väl finna något i stil med "kom ihåg eller registrera lösenord", men jag kan inte finna det.
Kolla så att du inte har en inställning igång där cookies rensas varje gång du stänger av datorn eller går ur browsern.
Var kollar jag detta T.
Finns en inställning under verktyg/internetalternativ/avancerat där du kan bocka i om internethistoriken skall rensas varje gång du startar IE. Kör du FF har jag ingen aning.

Kan också ha med säkerhetsnivån att göra. Om du har sekretessen på för hög nivå kan det bli problem med cookies.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem