Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vinprovning

Vinprovning

Detta har jag aldrig fattat. Om viner och deras smak arom,fyllighet och gud vet allt. Det är klart att det skall smaka bra. Vem tusan gör ett vin som smakar illa. Han måste väl vara skallskadad i så fall.

Undrar om inte folk tittar på %-en till vänster på flaskan. Sedan på prislappen och sist på arom och fyllighet.

Ett vin gjort på Grönland i en igloo som har 34% alkoholstyrka. Lite beskt kanske. Skit i det!!Lite blekt i färgen. Men priset!! 4 helflaskor för 38:-.

Då får det smaka beskt och vara färglöst. Nästan vitt fast det är ett rödvin.

Har jag fel i mina fantasier. Skulle vara roligt att höra reaktionen. He,he!!
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Nu tror jag du är helt ute och cyklar. Lägger hellre ett par hundra på ett gott vin istället för en BiB.
Och procenten den blir ju det det blir oavsett priset.
Jag tycker du har helt rätt, de som fjantar sig med att köpa ett dyrt vin är såna som ska impa på de andra. Vin som vin.

AgAtAn
Vinälskare i all ära,men inte är det så värst gott!! Det är väl "kikken" man är ute efter? Öl är väl inte hellre så gott!!

Men det gör gott!! Ha,Ha
Annons
Jojje!

Du kör inte med alkoholfritt. Så mycket fattar jag. Ha,ha!!

Vad är ett gott vin. Inget vet.!!

Bara för att det kostar "fläsk" är det ju inte säkert det tilltalar alla.
Ja det som är gott för mig kanske inte är gott för dig. Så är det bara.
Men jag provar mig fram och hittar jag ett gott vin som tilltalar mig då blir det en av "mina" viner som finns i min smak bok.
Ja ett bra vin är ett gott vin, om det så är av sk årgång eller inte spelar mindre roll, eller om det passar till den ena maträtten eller den andra är av underordnad betydelse, om Jag tycker att det smakar bra så är det min sak oberoende av vad sk vin experter tycker.

För övrigt så tycker Jag att det mesta passar till Hot dogs.
Enligt en seriös test med John Cleese i TV för några år sedan.

Fick olika människor smaka på olika viner utan att veta vilken sort det var.
Kommer inte ihåg exakta antalet. Men de var rätt många.
Både antalet människor och antalet viner.

Men ingen expert eller vanlig dödlig kunde skilja billiga viner
från dyra.
Jojje!

Denna är väl gammal antar jag.

Den fina damen i systemkön som har ett helsicke med en middag för 6 personer och en rådjursadel. Efter en halvtimma har hon grejat det med expediten som har druckit alla viner i systemets katalog. Hon är helt alkoholiserad givetvis. Stackars systembolagets anställda. He,he!!

Nästa kund är A-lagare Andersson, som undrar om det passar med Renat till
råskalad falukorv.
Är det inte lite dubbelmoral i det här landet? Vin kan man sitta i tv och prova lite hur som hellst, utan och kalla det reklam!! Man kalla det matdryck.

Andra alkoholhaltiga drycker göre sig inte besvär!! Då skulle det blir upplopp!! Men en nubbe till sillen vid midsommar är väl oxå mat??
Thomas2.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem