Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Försäkringsbolags ovilja betala

Försäkringsbolags ovilja betala

Körde på ett rådjur för en månad sen. Touchade höger fram. Jag försökte väja men det gick inte. Åkte in i mitträcket som tuggade sönder vänster sidan i princip skrot.. Var på 2+1 väg med mitträcke (dvs jag körde på den en-filiga biten). Tack vare att jag försökte missa rådjuret och bara touchade det så blev det i princip inget märke efter det. Nu får jag avslag från Försäkringsbolaget pga att det syns inte att jag kört på ett rådjur. Jag har bara halvförsäkring med vilttillägg. Bilen är inte betald än och nu måste vi ta ett nytt lån för att köpa bil. Hade tankar på att ev skaffa en till då vi pendlar båda och med två små till och från dagis är det svårt ta tåget med tider och så. Nu blir det bara en för pengar växer inte på träd. Blir tvungen överklaga till ARN…suck. Tar väl bara 3-4 månader…Dem är snabba på att ta in pengar men lämna ut… Jag försöker bara få det jag har rätt till. Blir så trött. Kör med lånebilar från släkten nu. Får ju gå runt på dem kan ju inte boka upp samma bil månader.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Halv försäkring är lika med ingen försökring, tyvärr iaf min erfarenhet.
ernfrid , kör man på vilt så skall man polisanmäla detta på dirrekten, och märka ut plattsen.
gjorde du det.??
Jadu ernfri.

Försäkringsbolagen har hur mycket pengar som helst att punga in med. Om det gäller att sno åt sej mera. Men det kan ju bero på att den som har hand om ärendet, (i ditt fall) inte har mer förstånd.

Som fallet är nu så åkte jag bakom dej, och har det på film i min kamera.

Så ring Silbersky. Jag har redan snackat med honom.

Och du ernfri.. Säg att Sibbe ringer mej.

Har själv blivit en annan människa, efter totalt maktmissbruk av försäkringsbolaget,polismyndigheterna. Tamefan om inte av advokaterna oxå.

Ångrar mej nu att jag sa upp försäkringen. För......... Ja nått just sånt här?

Det skjuts för litet i det här landet,var det nån som sa.
Annons
wenza , vilket samantreffande, att du och ernfrid är medlemmar på samma forum och att du åker bakom bilen det gäller och filmar.
Du Göcke.. Det var ju märkligt att du skulle få ditt samantreffande med oss...tycker kanske du...Men plötsligt bara händer det....
Jag polisanmälde det, märkte ut platsen med viltremsa samt ringde Vägverket och anmälde skadan på mitträcket.
Köpte en bil för 20.000:- för att kunna åka till jobbet med 4 mil en sen höstkväll för ca. 4-5 år sedan, efter halva vägen när jag hade ett möte precis och blev väldigt bländad av hans ljus, sprang det ut en älg mellan oss och den mötande bilen körde in i älgen, vilken sen trycktes över till min sida och jag hade ej en chans. Jag och killen i den mötande bilen klarade oss oskadda samt hans dotter o kompis men var chockade givetvis, det var ju en 90 väg och vi körde väl däromkring, men bilarna blev total kvaddade, och jag som köpt bilen precis för 14 dagar sen, blev ganska ställd eftersom det handlade om en bil för 20000 tusen så blir det ju bara en trafikförsäkring, det går väl knappt att teckna mer men jag bad om halvförsäkring och tillägg för vilt, men den där älg-försäkringen som fanns förut fanns ej mer så den blev jag blåst på, försäkringsbolagen är ju smarta o skyddar sig gärna på varje paragraf, men men, det slutade med att jag fick inte ett öre för olyckan, fick t.om bogsera bilen till skroten för 2000 tusen spänn ur egen ficka, det blev en dyr bil. Det fanns ingenting som täckte olyckan, försökte med allt och man har ju en genom facket och jag var ju på väg till jobbet, men det spelade ingen roll. Jag fick inte en enda krona från någon, ändå hade jag olycksförsäkring genom Trygg Hansa och sen den på bilen samt genom facket hos Folksam och en hemförsäkring, det fanns ingen som var villig att betala, den ena sa att jag kunde få 2-4 tusen för sveda o värk men då var man tvungen att betala självrisk på 3 tusen och då skulle det gå jämt upp i stort sett. Så kan det se ut i dagens samhälle, det är bara Scandia chefer som kan göra pengar tydligen och då har dom inte ens gjort sig förtjänt av det. Jag önskade nästan att jag hade blivit skadat av något slag, då hade jag kanske fått ut något, jag anmälde mig dagen efter på akuten min olycka, för man kan ju få men efteråt, typ sån där nackskada vichsplasch eller vad den heter, kan komma långt efteråt typ 1-2 år senare, men nu har det gått 5 och jag är frisk och har förträngt händelsen, lika bra för man blir bara besviken. Tycker synd om dig som körde på rådjuret, jag vet vad du går igenom för det är så mycket mer runt om som drabbas, man ska vara stenrik om man ska kunna blinka åt såna här historier tyvärr, finns inget skydd för den här typen. Tänk om det kunde skänkas pengar o välgörenheter till en stor Brottsofferfond, där alla kunde ansöka när man drabbas, man såg ju när den där tsunamin drabbade Asien, då fanns det pengar. Tänk om alla bidrog med såna slantar till folk som är mindre bemedlade, alla brottsoffer och alla som råkar ut för olyckor och där inte försäkringsbolagen gör sitt jobb. Men en rättvis värld är väl bara en illusion. Upp till kamp mot orättvisor kamrater.
Ja,men hur kommer man åt dom?
När dom giriga styr.
Gud hör ju inte bön nu för tiden.
Hogan. Har du inte hört talas om avstavning och nytt stycke. Det är skitjobbigt att läsa din text.

Det är tråkigt när man hamnar i kläm mellan paragrafer och regler och då är det inte lätt att få hjälp.

Själv har jag dock aldrig haft några problem med Länsförsäkringar eller Volvia.
2 rådjursolyckor via Volvia, utan något som helst gnäll eller liknade.

Hemförsäkring hos LänsAB och det har fungerat klockrent vid vattenskada x2, fönsterruta, värmepump, frys mm.
'
Det gäller att vara observant på vad som gäller.
Har länsförsäkringar, funkat bra tidigare. Tagit två rådjur tidigare utan krångel med ersättningen men nu...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem