Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Försäkringsbolags ovilja betala

Försäkringsbolags ovilja betala

Körde på ett rådjur för en månad sen. Touchade höger fram. Jag försökte väja men det gick inte. Åkte in i mitträcket som tuggade sönder vänster sidan i princip skrot.. Var på 2+1 väg med mitträcke (dvs jag körde på den en-filiga biten). Tack vare att jag försökte missa rådjuret och bara touchade det så blev det i princip inget märke efter det. Nu får jag avslag från F...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

har du tagit två råddjur tidigare och nu en tredje, inte undra på om försäkringsbolaget funderar, hur många mil kör du?
har de höjt självrisken för dig på krock med småvillt.

annars så tycker jag du har gjort allt rätt så går du vidare med ärendet kan du ju ha en microskopisk möjlighet.
Förlåt Per Ask, såg efteråt vad du menade med jobbigt att läsa. Ska skärpa mig på den punkten. Fråga om vana bara, brukar inte skriva så mycket. Sorry.
Sen ni andra, det var inte meningen att gnälla, utan bara tala om hur det kan se ut om man har otur och kanske en gammal bil, har man en nyare modell är det självklart man täcker så mycket det går bara.

Ha det gott och kör försiktigt!!
Till Göcke
Min sambo jobbar på Sturups flygplats med arbetstider gryningen och skymningen, dvs när de små djuren springer runt mest. Det har skett två gånger för henne under 7 år! Helt ok med tanke på vägen (inga viltstängsel).
Annons
Nu är det löst efter 3 månader med stillestående bil och två överklagan! LF betalar rubbet tack och lov!!
ernfrid!

Det var bra gjort. Jag trodde du bluffade.

Men nu tror jag dig!!
ernfrid

Bra gjort att du inte gav dig I bland kan det räcka med att ringa Sverker Olofsson

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem