Vill gärna torka färsk ingefära i min varmluftugn för att kunna
använda i matlagningen.
Är det någon som vet något om temperatur, tid m.m.
Mvh
Morran
använda i matlagningen.
Är det någon som vet något om temperatur, tid m.m.
Mvh
Morran
Antal svar på detta inlägg: 13
När jag gick i köksskolan skickade farsan med mig vitpeppar i stället för ingefära.....
Snackar om pepparkakor "Gingerbred" Ha,Ha!
Snackar om pepparkakor "Gingerbred" Ha,Ha!
Ingefära går lätt att torka i ugn på 50 grader eller i torkskåp för kläder. Att ange några tider är svårt men det är bara att testa sig fram. Gissningsvis handlar det om 4-6 h om man skivar ingefäran tunt.
Men.
Varför skall man överhuvudtaget torka ingefära när hela poängen är att färsk ingefära är så mycket bättre ur alla synpunkter än torkad dito. Varför i så fall inte frysa den färska ingefäran?? Det är bara att stoppa den som den är direkt i frysen. I samband med matlagning så är det bara att riva den frysta ingefäran direkt i grytan utan att tina den. Sedan är det bara att stoppa tillbaka den i frysen igen.
Det finns dessutom torkad och malen ingefära att köpa i vilken affär som helst. Denna har dock en helt annan smak och arom än den färska. M a o värdelös.
EZ
Men.
Varför skall man överhuvudtaget torka ingefära när hela poängen är att färsk ingefära är så mycket bättre ur alla synpunkter än torkad dito. Varför i så fall inte frysa den färska ingefäran?? Det är bara att stoppa den som den är direkt i frysen. I samband med matlagning så är det bara att riva den frysta ingefäran direkt i grytan utan att tina den. Sedan är det bara att stoppa tillbaka den i frysen igen.
Det finns dessutom torkad och malen ingefära att köpa i vilken affär som helst. Denna har dock en helt annan smak och arom än den färska. M a o värdelös.
EZ
Hallå EZ!! Jag har tappat bort Din länk med de fina recepten!!!!
Snälla ge mig den igen!!!!

Snälla ge mig den igen!!!!

Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem