Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Id-stöld

Id-stöld

Vad kan man göra om en okänd persoon sätter ut annonser i mitt namn och säljer mot förskottsbetalning men inte skickar grejerna?

Jag har varit i kontakt med polisen flera gånger men de säger att det inte är något brott att sätta ut annonser i en annans persons namn, men att lura de andra som "köper" är däremot ett brott!

Det blir ju jag som får ta alla samtal av de som blivit riktigt lurade.
Det är inte roligt för de är ju rätt så upprörda av att jag inte skickat paketet....
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Nu har jag varit i kontakt med msn och frågat om de kan stänga ner kontot.
De ville ha bevis för att det var någon som använde ett annat namn för att göra det och jag skickade då dit massvis med mail där bla adress telefonnummer och personnummer var med men då hänvisade dom mig till att antingen skicka ett fax till amerika på engelska eller skriva ett brev till amerika skrivet på engelska.
Jag försökte då få dom att ringa mig men de har ingen telefonsupport.

Så tillmötesgående var de.
brukande av falsk urkund borde vara aktuellt..be om att få prata med ett befäl eller kontakta en åklagare direkt för upplysning..Lycka till..
msn ger jag upp nu.
De tar inte bort ett konto fast jag överbevisar att det inte är rätt person kontoinnehavare utger sig för att vara.
Annons
Spamma kontot, lägg den mailadsressen i så många reklamutskick som möjligt och annat sånt så blir den en belastning istället för personen i fråga.
Patrikke

lägg ut e-mailen här så spammar vi den allihopa hihi
Jag kan ju lägga adressen här så att ni inte köper något av den personen: joholamot @ hotmail.com.

Lägger den som en liten varning för er som kommer i kontakt med den vid ev. köp på nätet.
Betala inte då ...
Hej IS vill inte bli inblandad i denna hantering av spamning.

att någon använder någon annans mailadress är inte roligt, men det säkraste sättet då är att helt enkelt byta till ny adress.
och avsluta det gamla.
Det är inte någon annans mailadress det handlar om utan den som tecknat det kontot på hotmail har tagit namn adress telefonnummer personnummer till min vän.
Sedan sätter denne person ut annonser på grejer som inte finns och får in pengar på det viset utan att behöva sälja någonting.

Gissa var de lurade ringer sedan?
vill du få bukt med strulet får du fortsätta hela linan ut.
du fick en uppgift att sända fax med uppgiftrena gör det då.
ge inte upp bara för det är engelska du måste skriva det på.

och polisanmäl alla händelser (annonser) som ni finner på.
och be de som blir lurade att polisanmäla dem/de som gör detta.

även om man stoppar den adressen så kan de ju använda andra.
eftersom de tar en annans namn och adress.

hur tar de emot betalningen??
bankerna har säker en del i detta också.
ge dem också en vink om lurendrejeriet.
förmodligen får du göra detta på engelska med.
Jag har ju ingen fax att tillgå.
De annonser jag funnit är anmälda till polisen samt att de är borttagna de flesta.

Betalningen går till svenska bankkonton och jag vet inte vilka namn de står i.
Jag tror inte att bedragaren sitter i sverige...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem