Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Id-stöld

Id-stöld

Vad kan man göra om en okänd persoon sätter ut annonser i mitt namn och säljer mot förskottsbetalning men inte skickar grejerna?

Jag har varit i kontakt med polisen flera gånger men de säger att det inte är något brott att sätta ut annonser i en annans persons namn, men att lura de andra som "köper" är däremot ett brott!

Det blir ju jag som får ta alla samtal av de som blivit riktigt lurade.
Det är inte roligt för de är ju rätt så upprörda av att jag inte skickat paketet....
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3

har du modem så kan du använda datorn som fax
Ja det sitter ju ett inbyggt modem i datan.

Hur gör man sedan då när man vill faxa?
Jag har aldrig gjort sådant.
under skrivare och fax, lägger man till en fax, den installeras och sedan skall
nummret anges när man gör utskriften till faxskrivaren istället för standardskrivaren, föresättningen är ju att du även har kopplat in en telefonkabel till modemet.
Annons
Det måste jag testa.
Om jag fattat rätt nu då: man installerar faxen, skrivet ett dokument och skriver ut det med faxen?
patrikke det va väldans va skumt det här blev , tycker MSN har bettet sig väldigt märkligt , jag får hålla me om att om du kan så avsluta kontot sen borde det ju finnas en mail adress så du kan maila och slipper faxa men om det har löst sig med faxen så är det ju bra .

Har du testat att skriva under rubriken "sekretesspolicy" det ska fungera där iaf så borde dom kolla upp det bättre .

Jag va me om nåt liknande på Myspace fast det va inte jag som råkade direkt ut för nåt men blev lite förvånad när en ! "vän" till mig plötsligt ändrade identitet och den " vännen" ville jag inte ha me att göra jag anmälde det både till Myspace crew och till nån säkerhets policy Myspace crew förståg inte vad jag retade mig på men dom andra förståg direkt att det va fel vad den personen sysslade med och flyttade den till "andra kategorier" så det går alltid att fixa sånt .

Lycka till :)
Blir inte klok på faxtjänsten.
Ska installea faxen och den vill ha xp skivan isatt, sätter i skivan och trycker ok. Sedan arbetar datan lite.
Sedan när jag kollar så finns det ingen fax..
Jag gör nog något tokigt.

Hur som helst så ska jag be polisen att ta bort det kontot.

Det finns jättemånga annonser ute på olika sidor med samma annonsör som har tecknat olika konton och tagit flera namn.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem