Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Ultraljudsrengörare

Ultraljudsrengörare

Är det någon som har erfarenhet av en ultraljudsrengörare?
Jag tänker då på en billig modell för ca 700:-.

Jag undrar om den blir förstörd om man slänger i delar av en färgspruta och kör igång? Det skulle ju vara praktiskt med de små munstyckena till exempel.
Jag kan även fråga om den blir förstörd av ett bromsok?


Jag har noll erfarenhet av dessa men har förstått att det ska bli rent och då är det ju bra om de håller.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Använder ultraljud dagligen i jobbet... suveränt att få bort smuts med.
Intorkad färg i färgsprutans munstycken kan nog bli problem, men däremot ett bromsok blir nog fint så du kan äta på det.
Förgasarmunstycken, insprutningsdelar och andra småattiraljer är där Du nog får mest nytta av ultraljudsrengöraren. (för att inte tala om klockarmband, smycken och glasögon som jag håller på med)

Nu har jag ingen billig modell utan köper proffsgrejor och de är ca 10 ggr dyrare. Men bara baljan är rostfri så är det nog inga bekymmer även med de billigare.

En bra soppa att rengöra med är vatten med en bra skvätt T-Röd, lite diskmedel och till sist skvätta i lite ammoniak.

//Breeze
AHH det låter bra detd är.
Om färgen inte är riktigt torr då?
Förstörs den då?
Kom på en till grej!!!!
Är den tillräckligt stor kanske man kan slänga i disken.
Annons
Inte torr färg... det bör inte skada rengöraren, men du måste då ha en färglösande blandning i mackapären.
Bara Du har en rostfri skål så bör den tåla precis alla de blandningar som rostfritt tåler. Ingen vätska kommer in i själva rengöraren.

Har faktiskt inte provat att använda den som diskmaskin

//Breeze
Jag tackar för de svar du gett mig i denna frågan breeze.
Jag ska hålla ögonen öppna för det kan ju även dyka upp begagnat.

Vi har en ultraljudsrengörare på jobbet.
Vi tänkte ha den att tvätta cylinderrör från olja och smuts men vi blev inte så impade.
Nu står den utomhus och samlar damm.
Vill du köpa den så är den nog rätt billig.

Den är ca:12 meter lång och 2m hög
Gör om den till swimmingpool istället.
Eller gör världens största sockerkaka och ha den som form.

Tack ändå för erbjudandet men den är nog för stor för mig. Storleken HAR betydelse
Lite tråkig pool. Den är bara typ 1 meter bred att simma i men sina 12 meter gör ju att man kan träna ensam i den ialla fall

Men ska höra med chefen om vi kan ha den till sockerkakaform det lät mer lockande hihi
Bjuder ni mig på fika då eftersom det var mitt förslag?
NU har jag köpt en rengörare.
Det blev den större av de 2 modellerna som de hade på kjell.com.
Nu är jag lite intresserad på vad jag ska ha för trollblandningar i den.

Det jag ska rengöra är bla smycken förgasardetaljer spridare och så vidare.

T-röd diskmedel ammoniak har jag redan fått förslag på men hur många delar av varje ska det vara för att det ska bli rent?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem