Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Ultraljudsrengörare

Ultraljudsrengörare

Är det någon som har erfarenhet av en ultraljudsrengörare?
Jag tänker då på en billig modell för ca 700:-.

Jag undrar om den blir förstörd om man slänger i delar av en färgspruta och kör igång? Det skulle ju vara praktiskt med de små munstyckena till exempel.
Jag kan även fråga om den blir förstörd av ett bromsok?


Jag har noll erfarenhet av dessa men har förstått att det ska bli rent och då är det ju bra om de håller.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: «1 2

Fortsätter på denna tråden.


Jag ska göra rent en förgasare i morrn och undrar över blandningen på vätskan i rengöraren.
Den är ganska så rejält skitig.
kavitations apparat ...

har jobbat med ultraljudstvättar inom elektronik industrin och en basisk blandning borde ge det bästa resultatet.

det är grymt effektivt på ingrodd smuts .. om det är tex oljiga motor delar så funkar det inte utan en fettlösare i vätskan. det viktigaste är dock att ha en basisk lösning som innehåller tex. natrium-, kalium- och kalciumhydroxid och ammoniak

Dessa finns i dom flesta tvättmedel och diskmedel ...så det är inte mer konstigt än att använda tvättmedelspulver eller maskindiskmedel egentligen så får man bra resultat ''

som jag sa tidigare har man oljiga produkter så bör man använda kristallolja eller lacknafta för att få en rengörande effekt

Jag ska nog oxå köpa en tvätt ... det är riktigt kul att använda

Kom ihåg att tvätta aldrig ringar eller smycken med stenar, (med stenar menar jag typ diamanter och sånt) i dom kan nämligen gå sönder av ultraljudet,

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem