Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Rädda miljön

Rädda miljön

Har ni hört det förut?

Ha,Ha hör här! Varje år får vi tonvis med reklam i våra brevlåder,dom lägger dit den vare sig vi vill eller inte.

Sedan ska vi sotera ihop den packa ner det i papperkassa och köra med våra bilar,i de flesta fall upp till 5 km till en återviningstation,med nya miljöutsläpp som föjld.

På en gata där det bor 20 personer går det åt 20 bilar. Till detta kommer det en sopbil en gång i veckan,i bland var fjortonde dag och hämta andra sopor.

Varje villaägare har ju en soptunna,en liten djä.... Varför inte gjort den större så att vi kunnat slänga reklam där oxå,burkar,och plastförpakningar.

Det hade ju gått att dela upp den i fack. då hade det bara behövts en bil.


Vet ni hur mycket vatten det går åt för att rengöra en mjölk eller filförpackning????

1 liter ggr all den mjölk och fil och annat vi dricker upp varje år ggr hela Sverige.

Undra hur mycket vatten det bli per år???
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Thomas2!

Vatten blir det aldrig brist på i Sverige. Det regnar ju snart varje dag. Troligen blir det tvärtom. Vatten upp över öronen.

När Titanic sjönk på sin jungfrufärd så satt det en gubbe i baren med en whiskey. Vattnet steg upp mot barstolen.
- Visserligen beställde jag isvatten till drinken säger han till bartendern.
-Men detta var väl i mesta laget.
Ha,Ha leiake!!

Nej vattenbrist blir det nog inte.... Men det är DYRT!!!

Men kan du svara på varför jag ska tvingas köra i väg reklam jag inte vill ha??????
Nog är det konstigt, det håller jag med om... Varför inte skicka reklamen via Internet i dessa IT tider?

Man skulle ha mjölk utkörning som i England, då kunde mjölkbudet ha nåt miljövänligt att köra ut i, sen hade man flaskor att byta ut som de overthere gör...

Det som är lite kul är att när datorn gjorde frammarsch så sa det att vi skulle spara på papper och skog????

Men det går i själva verket åt mer papper nu...

Allt prat om att "Rädda" miljön, näe, tror att vi är åtminstone 25 år sent ute..
Annons
Thomas2!

Detta har vi ältat förrut. Men inte blir det bättre. Tvärtom.

Men jag tar gärna upp tråden igen. Jag tycker det är så ofattbart dåligt skött. Dessa återvinningsstationer.

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=59170
Jag pratade precis med en person som sa att han inte kan leva utan sin bil..

Visserligen kör han på etanol men det skövlar tydligen skogarna i sydamerika!

Han sa vidare att människan är självförstörande!

Att slutet är oundvkligt och det är bara köra så länge det går!

Thomas det är väl bara o sätta en lapp på brevlådan....Ingen reklam tack!

Det är tur man har några eldstäder i kåken, det mesta går att elda och idag så är ju plasten oxå brännbar utan att förstör miljön.

Jag tar väl en runda varje år till kommunsens återvinning för att slänga metall o sånt.

Det är vissa fördelar o bo landet idag, men o andra sidan så finns det andra nackdelar.

Hur tar man sig hem efter en krogrunda exvis
Pedhan:

Bränn själv, bjud hem kompisarna och bygg disco i vardagsrummet!

pedhan!

Om det vore så enkelt.... Dom skiter fullständigt i mina lappar. Enda sättet vore att spika igen brevlådan. Jag kör till sopstationen minst en gång var fjortonde dag.

Hittils denna vecka två halva låder med reklam,och vecka är inte slut ännu!!

Jag skulle klara mej med en transport i månaden om det inte vore för all denna reklam.

Bandit!!

Det där med mjölkutkörning vore en bra ide!! Men man finge nog skölja flaskan ändå?? Men man slippe ju förpackningarna.
Thomas2:

Om dom inte fattar att du satt upp en lapp med ingen reklam tack så anmäl dom!

ubuntu!!

Tack! det var en bra ide,annas hade jag tänkt på en kofot He,He

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem