Har ni hört det förut?
Ha,Ha hör här! Varje år får vi tonvis med reklam i våra brevlåder,dom lägger dit den vare sig vi vill eller inte.
Sedan ska vi sotera ihop den packa ner det i papperkassa och köra med våra bilar,i de flesta fall upp till 5 km till en återviningstation,med nya miljöutsläpp som föjld.
På en gata där det bor 20 personer går det åt 20 bilar. Till detta ko...
Visa/dölj hela huvudinlägget
Ha,Ha hör här! Varje år får vi tonvis med reklam i våra brevlåder,dom lägger dit den vare sig vi vill eller inte.
Sedan ska vi sotera ihop den packa ner det i papperkassa och köra med våra bilar,i de flesta fall upp till 5 km till en återviningstation,med nya miljöutsläpp som föjld.
På en gata där det bor 20 personer går det åt 20 bilar. Till detta ko...
Visa/dölj hela huvudinlägget
Antal svar på detta inlägg: 25
Jag har en mil till närmaste slängställe.
Där är det alltid fullt och man får börja åka och leta efter en tom container att slänga sitt papper/kartong i.
Vi sköljer aldrig ur mjölkförpackningarn efterssom vi har egen brunn som det kan bli lite dåligt med vatten i ibland och då är det mer värdefullt att ha vatten att dricka.
Hembränningen är ju förbjuden i sverige men jag gör några småbrasor ändå med lite kartonger och brännbart som jag vill bli av med.
Järnskrot får jag spara tills jag ska gjuta någonting och ha som armering.
Jag körde omkring med hela skuffen full i ett par veckors tid i vintras med papperspåsar med reklam som skulle slängas men alltid när jag kom fram tillsamtliga containrar som är avsedda för det ändamålet så var det smockfullt.
Undrar hur mycket skada jag gjorde på miljön i onödigt åkande då?
För att inte tala om alla svordomar
Man kanske skulle starta någon form av företag som åkte runt och samlade in papper och såg till att det hamnade rätt.
Där är det alltid fullt och man får börja åka och leta efter en tom container att slänga sitt papper/kartong i.
Vi sköljer aldrig ur mjölkförpackningarn efterssom vi har egen brunn som det kan bli lite dåligt med vatten i ibland och då är det mer värdefullt att ha vatten att dricka.
Hembränningen är ju förbjuden i sverige men jag gör några småbrasor ändå med lite kartonger och brännbart som jag vill bli av med.
Järnskrot får jag spara tills jag ska gjuta någonting och ha som armering.
Jag körde omkring med hela skuffen full i ett par veckors tid i vintras med papperspåsar med reklam som skulle slängas men alltid när jag kom fram tillsamtliga containrar som är avsedda för det ändamålet så var det smockfullt.
Undrar hur mycket skada jag gjorde på miljön i onödigt åkande då?
För att inte tala om alla svordomar
Man kanske skulle starta någon form av företag som åkte runt och samlade in papper och såg till att det hamnade rätt.
patrikke , du får ta fram en egen behållare hyra ut dem och fakturera kilopris till de hushåll som är intresserade.
Helt säkert en marknad för all tidning/reklam hantering
Helt säkert en marknad för all tidning/reklam hantering
När ni klagar på att ni får reklam trots lappar att ni inte vill ha detta. Tänk då på att en hel del av den reklam går ut via posten och som företagen betalar extra för för att de ska distribuera, måste delas ut, oavsett era lappar.
Annons
Gud vad ni babblar tycker jag...
Vill man inte ha reklam så sätter man upp en lapp och accepteras inte det så ANMÄL DOM!
Det finns inget annat att göra tyvärr...
Om inte dom respekterar ens NEJ till reklam så har man inget annat val!
Vill man inte ha reklam så sätter man upp en lapp och accepteras inte det så ANMÄL DOM!
Det finns inget annat att göra tyvärr...
Om inte dom respekterar ens NEJ till reklam så har man inget annat val!
Ja då PerAsk, men det blir i allafall onödiga resor med våra bilar,varifrån reklamen än kommer.
Alltså först kör man ut den till våra brevlådor.... Sen tar vi bilarna och kör och slänger den.
Alltså först kör man ut den till våra brevlådor.... Sen tar vi bilarna och kör och slänger den.
PerAsk!
I min brevlåda lägger posten och citymail bara reklam som är adresserad till
mig. Inget annat. Jag har skylt" INGEN REKLAM.TACK! Men gärna samhällsinformation." Naturvårdsverket.
Men dom är inte dumma dom där reklamgubbarna. Varje dag när jag hämtar min Morgon-GP så är den så full av reklam att jag med möda får tag i den i brevlådan. Då kallar dom det annonsbilaga till tidningen.
Måndagar är värst. Då kommer BOSTAD. Det är villor och lägenheter till salu i området. Den är tjockare än själva Göteborgs-Posten.
Vi är totalt hjälplösa mot detta slöseri med denna urlöjliga reklam.
I min brevlåda lägger posten och citymail bara reklam som är adresserad till
mig. Inget annat. Jag har skylt" INGEN REKLAM.TACK! Men gärna samhällsinformation." Naturvårdsverket.
Men dom är inte dumma dom där reklamgubbarna. Varje dag när jag hämtar min Morgon-GP så är den så full av reklam att jag med möda får tag i den i brevlådan. Då kallar dom det annonsbilaga till tidningen.
Måndagar är värst. Då kommer BOSTAD. Det är villor och lägenheter till salu i området. Den är tjockare än själva Göteborgs-Posten.
Vi är totalt hjälplösa mot detta slöseri med denna urlöjliga reklam.
Visste ni detta??
Kuvert och fönsterkuvert får man inte slänga bland tidningarna. Det är
klister på dom. Dom skall slängas i soptunnan.
Fönsterkuvert
Brännbart avfall Lägg i kärlet för brännbart avfall.
Kuvert, med eller utan fönster
Kuvert och fönsterkuvert får man inte slänga bland tidningarna. Det är
klister på dom. Dom skall slängas i soptunnan.
Fönsterkuvert
Kuvert, med eller utan fönster
Här verkar dom fatta vad det handlar om.
http://www.smp.se/nyheter/tt_inrikes/reklam-tillbaka-till-avsandaren(532502
).gm
http://www.smp.se/nyheter/tt_inrikes/reklam-tillbaka-till-avsandaren(532502
).gm
I går hörde jag följande.
Är det bra att vi öka resandet med flyg??
Man ska inte minska på resandet,man ska minska på utsläppen?????
Men hur ska man minska på utsläppen,om man inte minska på resandet med flyg?? Så länge transportmedlen släpper ut så mycket skiiit. Eller var menade han som var i Aktuellt???
Babel,Babel utan veta var man snackar om!!!!
Är det bra att vi öka resandet med flyg??
Man ska inte minska på resandet,man ska minska på utsläppen?????
Men hur ska man minska på utsläppen,om man inte minska på resandet med flyg?? Så länge transportmedlen släpper ut så mycket skiiit. Eller var menade han som var i Aktuellt???
Babel,Babel utan veta var man snackar om!!!!
Thomas2!
Han menade att flygplanen skall gå på luft. Piloten och en styrman knuffar på planet tills det får lite fart. Sedan hoppar dom på i farten när planet gör
120 km/tim.
Hur dom sedan skall lyfta från landningsbanan och upp i luften det hade han ingen aning om.
Det här med att rädda miljön. Det är nog en hopplös uppgift. Hur skall det gå till utan ta till drastiska åtgärder. Som förbud mot personbilar. Stopp på all flygcharter. Alla dessa fartyg som spyr ut avgaser.
Sedan måste vi visst avliva våra kor.
Han menade att flygplanen skall gå på luft. Piloten och en styrman knuffar på planet tills det får lite fart. Sedan hoppar dom på i farten när planet gör
120 km/tim.
Hur dom sedan skall lyfta från landningsbanan och upp i luften det hade han ingen aning om.
Det här med att rädda miljön. Det är nog en hopplös uppgift. Hur skall det gå till utan ta till drastiska åtgärder. Som förbud mot personbilar. Stopp på all flygcharter. Alla dessa fartyg som spyr ut avgaser.
Sedan måste vi visst avliva våra kor.
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem