Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Fartkameror idioti

Fartkameror idioti

Jag är inte den som normalt tar upp gnäll eller konstigheter.
Men nu måste jag bara spy lite galla över att åter igen ska det plockas fram mer pengar till fart kameror, jag vet att de gör i sig viss nytta men med hutlösa kostnader.
Snart finns det 1000 st fartkameror till en kostnad av 400000kr st. Detta sparar 20 liv om året om bilarna inte blir säkrare. Visst detta är sant, men det är ju ingen nytta för pendlare som accelerer...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Egentligen är det inte fartkamerorna det är fel på!

Det är samhället det är fel på som gör människor så stressade att dom måste köra snabbare än tillåten hast.gräns!

Gnäll inte på fartkamerorna...gnäll på samhällsstressen!

Nej! Fartkamerorna funka nog alldeles utmärkt,men dom som bestämt att dom skulle sättas upp undra man ju "Hur står det till"????
Det finns fartkameror på Internetsstarts forum också..(ingen nämnd-ingen glömd)

Annons
Följ lagarna så behöver man inte bry sig om varken kameror eller böter.....
Nja, jag vet inte om det är stress som gör att jag ibland kör för fort. Det finns givetvis ingen ursäkt att gasa på långt över tillåten hastighet då konsikvensen av hög hastighet kan sluta i katastrof, men en förklaring kan vara de fina vägar vi har, och för att inte tala om de fina bilar vi idag har. Jag kommer ihåg min första bil, en volvo140. Där kan jag lova att det kändes när jag körde för fort, hela ekipaget skakade som en torktumlare och motorn skrek som en plågad katt. Idag sitter man som hemma i gosoffan och motorn hör man inte. Dessutom så försvinner aldrig tonåringen helt inom en, det är ju lite kul att gasa på också
Hehe, den satt du och tänkte på länge ubuntu33, men är du säker på att du inte menar gråsuggor Det tar liksom tvärstopp.
Skämt åsido, visst är det som Wacko säger, om vi alla följer dom trafikregler som finns så vore inte fartkamerorna något problem.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem