Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Fler som har problem med Glocalnet

Fler som har problem med Glocalnet

Vill efterhöra om Glocalnets tjänster hos IS. I början av januari 2008 ringde en kvinna från GN och erbjöd ADSL bredband med bra hastighet. Vi hade då Vattenfall och var nöjda med ett stabilt 5MB/s men försöljaren sa att man mätt upp 8 MB/s i skåpet utanför vår villa. Vi skulle oxå få bredbandtelefoni billigt. Nåväl i februari var det klart och vi fick ett modem Inteno utan routerfunktion och vi fann direkt att det var stora problem. Med TP5 test uppmätte vi 1-3 MB/s och dessutom en massa korta avbrott. Eftersom det var ett prova på abonnemång sa jag upp det redan efter 2 dagar men pga av div konstiga krogiga turer (moment 22) så har vi ni i slutet av mars fått accepterat att avsluta och invänta vattenfall. Intenomodemet uruslet och gamalt, varför vi kopplade in vårt gamla modem router Zyxel Prestige 660HW-61. Av bredbandtelefoni blev intet
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Glocalnet funkar jättebra aldrig några problem har 8 mb testet visar 7.2
Jag kör Glocalnet sedan flera år. Har inte haft några större problem. Men deras kundtjänst är inte så trevlig enligt mig. Dom är väldigt arroganta och snorkiga. Men jag har läxat upp dom ordentligt vilket har givet mig extra månader gratis. Hastighetsmässigt hos mig så har det fungerat klanderfritt, utlovade hastigheter har varit nära max hela tiden. Nu har jag 24 Mbit/s och brukar ligga på runt 19-21Mbit/s vilket är helt ok. Jag är en mycket nöjd kund. Har även telefoni och privatmobil där nu.
Det är möjligt att det finns geografiska skillnader. Här i Sörmland blev jag varnad av ca 20-talet vänner att byta tilll Glocalnet. Dom har upplevt samma samma sak, osaklig kundsupport, massvis med avbrott, ej utlovad hastighet.
Jag har alltså ADSL bredband. Kanske riktigt fiberbredband funkar bättre men Vattenfall höll vad dom lovade och dessutom har dom statiskt IP, vilket jag själv tycker är bättre än dynamiskt när man har en kombinerad extern HD/Server. Man kan ju alltid gå över DynDNS.com och ha samma IP hela tiden. Inteno modemet som följde med abonnemanget var kasst. Ingen routerfunktion. Snart har vi vattenfall igen så AMOR FATI.
Annons


Jag hade tidigare Spray men de gick ju ihop med Glocalnet så nu är det Glocalnet här hos mig.

Jag har kvar mitt Zyxel Prestige-modem och det har i alla år fungetat bra så vitt jag förstår.

Jag hade tidigare bara 2 Mbits/s men Glocalnet erbjöd mig 8 Mbits/s istället.
Jag sa ok, men för min del kan jag inte märka någon större skillnad.
När jag kör TpTest får jag ca. 5,45 Mbits/s.

Jag bor i Sandviken och det är ju inte rena landsbyggden utan bara halvt om halvt. . Så jag får väl känna mig ganska nöjd.
Jag har glocalnet och är nöjd. Däremot var jag väldigt missnöjd efter beställning som skulle ta 4 - 5 veckor innan det blev klart vilket sen tog minst det dubbla. Dålig support och gringt folk på kundtjänst, det håller jag med om. Nu behöver jag (ta i trä) inte kontakta dom så ofta. För övrigt funkar det bra. Tänkte efter bostadsflytt att byta till Tele 2, eller mobilt 3 men .......efter som gloclanet funkar så bra kör jag ett tag till med dom.
Jag har ComHem och är hur nöjd som helst... Jag har n kompis som böt till Glockalnet efter att ha sett reklamen och blev som sagt besviken... Nu har han svårt att byta tillbaka.. Det är lågt
Har telia nu men jag har provat Glockalnet,com hem ,bbb. Håller med att Glockalnet Har snorkiga personer på kundtjänst. BBB och telia är dom enda som håller vad dom lovar med hastighet,Har 24Mbits/s och jag har testat ligger på 20-21Mbits/s. är jätte nöjd med telia.
Jo jag glömde en viktig detalj. Vi har ca 20-30 avbrott/dygn och det snabbaste sättet att återfå uppkoppling är att starta om routern. Någon som har en teori om denna egendomlighet. Under alla 16 år vi haft internet (Telia o Vattenfall) har vi inte haft sådana problem.
Hejsan

Jag hade också samma problem med massor av avbrott när jag hade Glocalnet, men dessa problem försvann helt när jag bytte till Telia.
Kundtjänsten är en ren katastrof då dom inte ens vill ta upp felanmälningar eller avskriver dom för att dom inte klarar av felet. Jag kan också tillägga att jag använder exakt samma modem nu som då jag hade glocalnet, jag provade dock många olika modem under tiden med glocalnet utan att det blev någon skillnad.
Jag har också hört av några bekanta som har Gloclanet att dom har samma problem med avbrott som jag hade, de får också lika dåligt bemötande av kundtjänst.

Mitt tips blir utan tvekan: BYT BORT GLOCALNET.
Kanske denna tråd och artikeln i Aftonbladet igår har fått Glocalnet att agera. Blev idag uppringd av en chef med mkt sympatisk samtalston. Man skall nu återbetala allt och påskynda inkopplingen av Vattenfall och han bad om en ursäkt att vi haft så stora problem. Ärendet enl honom verkar ha fallit mellan olika stolar.......??? I vart fall blev jag glatt överaskad i morse.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem