Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Fler som har problem med Glocalnet

Fler som har problem med Glocalnet

Vill efterhöra om Glocalnets tjänster hos IS. I början av januari 2008 ringde en kvinna från GN och erbjöd ADSL bredband med bra hastighet. Vi hade då Vattenfall och var nöjda med ett stabilt 5MB/s men försöljaren sa att man mätt upp 8 MB/s i skåpet utanför vår villa. Vi skulle oxå få bredbandtelefoni billigt. Nåväl i februari var det klart och vi fick ett modem Inteno utan routerfunktion och vi fann direkt att det var stora problem. Med TP5 test uppmätte vi 1-3 MB/s och dessutom en massa korta avbrott. Eftersom det var ett prova på abonnemång sa jag upp det redan efter 2 dagar men pga av div konstiga krogiga turer (moment 22) så har vi ni i slutet av mars fått accepterat att avsluta och invänta vattenfall. Intenomodemet uruslet och gamalt, varför vi kopplade in vårt gamla modem router Zyxel Prestige 660HW-61. Av bredbandtelefoni blev intet
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Glocalnet är nog ett utländskt ord för: Blåsningen... Kolla bara deras reklam(den senaste) med 4 gummor...

Dom gör allt för att folk ska byta, men sen då?
Använd detta, det kanske hjälper.
[ www.aftonbladet.se/multimedia/archive/00581/arn-anmalan_581570w.jpg ]

Tänka sig att innehållet i denna tråd började i januari med ett s.k pröva på abonnemang som visade sig vara odugligt. Idag har vi äntligen fått tillbaka Vattenfall som ger 7 MB/s av utl 8 direkt. Inga avbrott mott tidigare ca 60/dygn. Vi har fått ersättning men varför skall ett företag som Glocalnet dra ut på ett ärende. Ingen vidare reklam inte.
Annons


Jag är inne på samma linje som PonGot. Glocalnet verkar vara bara skit.

Jag hade ADSL med Tiscali men de gick ihop med Spray som sedan gick ihop med Glocalnet. . Ursprungligen hade jag 2 MB/s sedan 5 MB/s och det fungerade helt ok. . Men sedan kom ett erbjudande från Glocalnet om 8 MB/s och jag tackade ja. . Det har aldrig blivit mer än 5,46 MB/s när jag testat med olika testprogram.

Sedan kom ett erbjudande angående mobilabonnemanget från Glocalnet.

Och dum som jag var så tackade jag ja. . # 1 , det kostade 300:- att låsa upp mobilen som ursprungligen var inköpt hos Telia för Glocalnet använder Telenor och då var jag tvungen att låsa upp mobilen.

# 2 , Det har nu visat sig att Telenor har mycket sämre täckning än Telia.
Bara ca. 1,5 mil utanför Sandviken går det inte att använda mobilen = ingen täckning.

Om det fortsätter på det här sättet kommer jag så fort som möjligt att sluta använda de olika tjänsterna från Glocalnet.
Allt verkar bara vara en "reklam-bluff". . Och en något lägre avgift , men som sagt det fungerar inte alls så som de lovar. . När jag ringer upp dem och frågar vad som är fel blir svaret bara att det är inget fel från deras sida.

Rena bluffen och skitsnack (ursäkta uttrycket) men så här har det nu varit en längre tid med Glocalnet.

Jag varnar alla att försöka undersöka först innan de väljer Glocalnet.
Jag har tele2 adsl 8mbits det fungera utmärkt ett plus är att kundtj. är hjälpsamma och trevliga om man behöver hjälp med några fråger ang. abonomanget.

bravo
axe hur kan du vara så omsmart att du köper ett abonnemang utan ångerrätt? Att om täckningen saknas så upphör abonnemanget med omedelbar verkan utan några åtaganden från din sida? Och att du sedan låser upp telefonen och själv betalar verkar ju inte heller så smart. Nä låt operatörerna stå för sina misstag.
Jojje! Jag hade prova på abonnemang 14 dagar men trots detta tog det alltså ett halvår innan Glocalnet skickade en behörighetsfil till Vattenfall. Vad hjälpte det att ha ångerätt. Glocalnet har visserligen bett om, ursäkt, vi har fått tillbaka alla pengar men vi har haft ett elände under 6 månader.
Ja och varför krävde du inte en rejäl kompensation? När det strular för mig så får jag alltid några månaders fri surfing eller ringer gratis för x antal kronor. Nä stå på er som konsument,. Ni har alltid rätt att skriva till PTS eller Konsumentverket. Bara hotet har en förvånadsvärd effekt tro mig. Och sedan kan man alltid droppa ett e-mail till Sverker, gärna med en kopia till operatören ifråga. Och gärna en namngiven person hos operatören.
Finns annat att tänka på än operatör och pris. Klart att det ska fungera.
Men en sak som jag ser som viktigt är att min trafik inte blir avlyssnad och registrerad, visst inga hemligheter men ändå. Precis som jag inte vill att mina telefonsamtal blir avlyssnade. Lagen ska gälla och där är det bara i misstanke av grava brott. INTE nedladdning.

Så polisen har trampat över flertaget gånger. Tror det var Glocalnet och Telia som lämnade över trafiklistor. (Säkert fler)
Men vad jag vet är att BBB inte lämnade något. De motverkar också "sniffning" av trafik i den mån att det går.

Integritet !

Så när folk i framtiden blir dömda att hämta hem musik, kolla vilket nät de har.
Lagen skall vara samma som för telefon, post etc.

/Hidden
Hej allihopa!!

I Norge finns det ett bolag som heter Telenor. Dom äger snart samtliga bredbandsoperatörer i Norden. Dom äger Glocalnet, Bredbandsbolaget och snart Telia. Om dom får för konkurrensverket förstås.(Knappast)

Så ni som byter från Glocalnet till Telenor och hit och dit, det är som att använda samma toalettpapper minst 4 gånger.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem