Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vad oroar er mest

Vad oroar er mest

Ni får välja tre utav följande. Jag oroar mig för allting. Men det är en annan sak. Jag är en orolig själ. Eller är jag inte ensam?

Om jag blir akut sjuk. Måste jag pinas ihjäl då?

Om mina tänder lossnar. Måste jag sälja huset då.

Om mina barn blir akut sjuka. Måste jag betala deras kostnader.

Om Internetstart upphör. Vart vänder jag mig då. He,he!!

Om jag blir "skallskadad"=lätt Alzheimer. Lägger dom mig på golvet då.??

Nu orkar jag inte hitta på mer just nu. Men ni fattar vad jag menar. Oroar man sig i onödan.
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4

kent57

Det blev lite för mycket av det goda i går kväll.

Ber om ursäkt om du blev irriterad. Men så är det. Alkohol har en lugnande effekt på vår kropp. Men att anpassa doseringen till lämpliga mått. Det är ibland lite marigare.

Vid min ålder är det inte mycket som behövs. Jag får försöka andra vägar att dämpa min oro. Drogvägen är inte en bra lösning. Helt klart.

Thomas2! säger. Ta dagen som den kommer. Det skall jag prova.
Varför oroa sig i förväg för att ngt skall hända det får man göra om det händer.Det blir ju dubbelt så jobbigt , bortkastad energi lägg den på något trevligt istället. Den dagen den sorgen tycker jag är ett bra uttryck
leiake!

Om man ska dämpa sin oro till natten,så av två dåliga saker är det bättre för kropp och hälsa att ta en sömntablett i stället för en flaska alkohol.

Alkoholen skada kroppen tredubbelt mer än en sömntablett.

Därmed har jag inte sagt att sömntabletter är lösningen,men det är en tillfällig lösning.. Hoppas du mår bra i dag.
Annons
Leiake - ursäkten godtagen - skönt att du tänkte till - kul att du finns!

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem