Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: TV, film och musik

LCD TV

LCD TV

Jag skall köpa ny tv ,men vet inte vilken storlek jag skall välja.
Rummet är 3,9m långt. Sedan är det detta med bildskärpa och dyl.
Vad behöver jag tänka på? Runt 10000 kr. kan jag betala.

Tomas
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

ytterligare en bruten länk...

Jag fick inget svar på min fråga men enligt PS3 så ska man helst ha en HD-ready tv om man ska se på blueray..

Är både LCD och plasma HD-ready..eller är HD-tv ytterligare en sort?
Hej!

Vi vart rekommenderade en 50-tum och vi har 5-5.5m till TV-n, om man skulle ha TV-n till att spela spel eller som en dator skulle man välja LCD men skulle man ha för att titta på film så skulle det vara en plasma och det har jag hört utav flera försäljare på olika affärer.
Vi ångrar inte att vi köpte plasma till våra biokvällar.
ubuntu33

Om inte jag misstar mig så ska man ha en tv som klarar Full HD om man ska få ut det bästa ur blueray......(tror den finns i både Lcd och Plasma)

vad det gäller brutna länkar så är det omöjligt att få in en så lång länk utan att den blir bruten, så det är bara att kopiera och klistra in i adressfältet.
Annons
Nej men vad roligt!

Då blir det 2 apparater..en för film och en för spel! = LCD +Plasma

och pengarna bara susar i väg...

Ja, du får ha 25 tv-apparater för min del om du vill..........
Det kommer snart säkert en apparat som klarar bägge delarna så blir det slut på formatkriget..

Det var nog mer förr det där med spel och film, LCD och plasma. Numera är de så lika att det är svårt att se skillnad på dem. Men det som är riktigt intressant är ju det som kommer efter LCD och plasma. Egentligen bara en glasruta med pixelnät. Oerhört strömsnål eftersom ingen extra belysning krävs. Man kan läsa mer på www.loofslirpa.org
Tompaxox:

Helt fantastiskt.
Har varit ute och tittat på olika TV-märken ,men expediterna (proffsen) säger att jag ska kolla PLASMA-TV istället för Lcd. Därför att jag tittar på mycket sport och dyl. Jag spelar inga spel!
Ändå mer myror i huvudet? Hur skall jag göra?
Någon här på forumet som kan tipsa
Tomas
Läste på IDG att plasma verkar hålla på att försvinna..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem