Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Försvunnen

Försvunnen

Jag tänker då på den flicka som man inte kan hitta i trakterna kring Stjärnsund.
Man kan ju undra hur många "monster" det finns i vårt land vars enda tanke är att få tag på en liten tjej och .....?
Jag hoppas innerligen att det inte finns fler än denna idiot och att han snart åker fast!
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Jag håller med Dig Z..., det kommer säkert att bli en massa psykologiskt dravel när det hela är över. Och den/de skyldiga kommer att få små mjuka kuddar att luta sig emot! Det var ju dom det var synd om, egentligen.
Jag lider med Englas mamma hoppas dom snart får klarhet då ovissheten måste vara det värsta, Bodde i närheten där dom hittade Helen från Hörby Är själv mor farmor
Patrikke
Är nog bäst att vänta med alla spekulationer, men att en björn eller varg har tagit henne är lite drygt, vem flyttade flickans cykel in i skogen då?
Annons
Ingarm!!

Du är född i Norge. Men har tydligen inte tagit skada av detta. He,he!!

Dina inlägg och kommentarer är av högsta kvalitet. Du är på gränsen till överkvalificerad för detta Forum.

Men jag älskar dina inlägg
hejsan.
thomas2. japp jag håller med dig i ditt inlägg. sen till leiake vill jag säga att du ska sluta vända kappan efter vinden! du håller med den som du för stunden tycker om!!! vill inte bråka men för f..n lägg ner!Du är född i Norge. "Men har tydligen inte tagit skada av detta. He,he!" va e de för snack! ingarm e nog kvinna för sin hatt utan dina fåniga inlägg din gamle häst som sieben sa om druss i boken om druss. (fantasy av david gemmel)
Att cykeln var flyttad in i skogen hade jag missat.
Jag hoppas att hon kommer att hittas i kväll eller i morgon vid liv.
Det vore skönt.
Tänk vilka hemska dagar och nätter det har varit för en liten flicka.

Jag håller tummarna.
Sluta tjafsa nu, Era påhopp hör inte hit.
Min tråd startade jag för att jag känner en oro för flickan och hennes öde och inget annat. Meningen var också att vi här kunde skriva vad vi tänker och känner inför denna mardröm. Och kanske också vad vi som maktlös medmänniska kan göra för att lindra familjens oro, men även vår egen för våra barn och barnbarn.
Det är så vidrigt så det går inte i ord att beskriva, att inte få hem sin flicka, inte veta ngt, värsta mardrömmen för en förälder, livet kan inte levas normalt efter en sådan händelse, man önskar innerligt att Engla kommer tillrätta, men tvivla det har man börjat nu efter alla dessa dagar. Jag sänder mina innerligaste tankar till flickans föräldrar.
Enligt källor så har Engla pratat med mannen på Kamrat, då funderar man genast:

Hade detta skett om inte Internet fanns? Jag menar det måste ju ha ökat något markant, för nu vet ju en "förövare" i Ystad t.ex. om ett barn är ensamt och vilka dagar uppe i Kiruna.

Det kunde de ju aldrig veta förr, då var det oftast en förövare i trakten som ganska fort gick att spåra, tyvärr.
Det är inte ofta jag har inlägg här på forumet men känner att jag bara måste nu. Håller med om (nästan iallafall) allt som skrivits. Det är FRUKTANSVÄRT men det är några frågor jag ställer mig. Varför blir vi så upprörda när som i detta fall när förövaren ej ej gripen och straffad och läggs i glömska när det har gått en tid oavsett om förövaren är känd eller ej.
Vad jag reagerar emot är polisens och samhällets (polikerna) svar på frågan om det har blivit farligare att vistas ute. Nej då svarar dom släpp ut barnen bara, det är ju så ovanligt. Är det verkligen det (ofarligt)? och ovanligt. Vi har ju förskolebarnet som för några år sedan blev (dagen efter Anna Linds död) blev dödad utanför förskolan plus dom här senaste familjemorden som visserligen skedde inomhus troligen av olika relationer. Men det är lika avskyvärt det plus ett antal som fallit i glömska.
Jag tror att det delvis beror på att vi fortfarande går i tron på att vi lever i det gamla hederliga Sverige. Tryggt och ombonat vilket vi absolut inte gör och jag tycker polikerna (riksdagen) som skapar lagarna är till stor del medskyldiga.
Om det nu är "42-åringen" kommer han förmodligen att dömas till psyk. vård som det så vacker heter för att släppas ut i samhallet igen när han är frisk enl läkarens bedömning för att göra om det igen. (okej vi vet inte om det är han eller vad straffet blir) men jag menar att alla oavsett psykisk hälsa skall dömas till ett fängelsestraff (i detta fall livstid) och om det bedöms att han kräver vård sätt honom på ett psyksjukhus och låt han få den vård han behöver men sätt därefter in honom i fängelset för att avtjäna sitt straff. Det är ju skandal att som ju händer gång på gång att förövaren är (spelar) sinnessjuk för de flesta vet nog vad som gäller. Om ett par eller några år är jag ute igen kanske ännu tidigare och kan göra om det igen. För jag tror inte att såna (idioter) personer på fint språk nånsin går att vårda. Nej lås in dom och det för alltid om vi är rädda om våra barn och tonåringar och inte går vi äldre säkra heller föresten.
Är grundligt besviken på moderaterna och de borgeriga som tidigare pratade omfler poliser och strängare straff men vad har det blivit av det. Ingenting som jag kan se.Nej silkeskudde och "mjuk" "dun"madrass är väl vad som gäller. Och ta för allt i värden inte i dom för då misshandlas dom (s och kräver skadestånd (stackarna).Sen blir dom normala. NEJ FY F...... Ord finns inte att ta till och svära vill jag inte, här iallafall.
Man kan tjafsa om all livets farligheter men det allra farligaste är livet i sig självt man kan ju dö. (Och risken blir tydligen större och större).

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem