Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

42 åringen

42 åringen

Han säger i förhör att han inte vet något om flickans bortrövande.

Hur vet han att hon är bortrövad? Bara det!!

En kamrat till mig var förhörsledare. Vet ni vad han sade. Jag vet på en minut om en anhållen är skyldiga eller ej. Kroppspråket avslöjar.

Tänk er själv. Ni har mördat en liten flicka. Hur förnekar man sådant utan att det märks. Då får man vara psykopat flera ggr. om.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Aftonbladet har nu gått ut med bild och namn.... Risken är om han får Rättspsyk så är han snart ute igen... Det har varit så mycket snack om att Sverikes lag ska förändras så att om man blir frisk förklarad så hamnar man i fängelset.

Men denna lag lär vi få vänta på, men annars en väldigt god tanke pga att så många kan skylla på tillfällig förvirring.
Finns det ingen möjlighet att skicka honom till Amerika där han kan få provsitta i en sk. elektrisk stol.

Efter det så far han till helvetet och inte till himmelen.

Det skulle vid min Oden vara skönt om det gick att lösa på detta sätt.

Men här i slapphetens land är han säkert snart ute igen.

Förlåt mig men jag kunde inte låta bli att skriva detta inlägg.
Känslorna har tagit över helt.
Ja axe, han är snart ute igen efter den behandling som normalt ska erbjudas, men ett komplement till behandlingen vore att kastrera f-skapet, då menar jag förståss jäms med halsen...
Annons
Jag håller helt med Dig Axe om "slapphetens land". Han, mördaren m m, skall väl "tas om hand på ett värdigt sätt" och tyckas synd om när det lugnat ned sig. Vi har en god vän som är vårdare på Hall och han har berättat hur han upplever "daltandet" kring många av de intagna. Men regelverket som Kriminalvårdsstyrelsen ansvarar för är det bara att rätta sig efter.
Efter en sådan här händelse känner jag bara en stor tomhet, förtvivlan och oro för i första hand mina barnbarn. Och sedan frågan, som ingen kan svara på: "varför blev han så här, märktes det inte på honom att allt inte stod rätt till?" Och så sen polisen i Dalarna som "missat" honom.
Ursäkta, men jag måste få säga: fy faaaaan!
Att han är ett as tycker väl alla, men vem skulle vilja ha ett Amerikanskt system egentligen? Det är ju helruttet.

Frågar du någon som suttit inne en längre tid så så tycker han nog inte att det daltas.

42-äringen kommer knappast att få det bra i fängelset, dom får hålla honom helt isolerad om han ska överleva.
Ja, men då ska han väl inte hållas isolerad?
Enkelt.

Håller med lasse940.
Nån liknande behandling som Jesus fick i filmen passion of christ skulle vara ett mycket bättre straff..fast i detta fall skulle det upprepas några 1000 gånger..
DNA-Bank vore förträffligt, sköter man sig så har man ingenting att oro sig för. Sen vore det inte helt fel med ett micro-chip i nacken. Alla kort försvinner, bara att scanna av folk.
Ja koppe det är en bra ,

Både en DNA-bank och micro-chip !

Så vet vi var vi har vårt "bus" när något händer!

Är man då så har man inget att frukta!
Jag tror att kommer han in i fängelse,så får han nog det het om öronen.

Sådana där människor står inte högt i kurs bland dom "Proffsiga" fångarna.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem