Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

ServicePack 3 släppt..

ServicePack 3 släppt..

Nu har Service pack 3 till Windows XP äntligen släppts på Svenska. Håller för närvarande på att installera det.
Det ska göra datorn snabbare och enligt uppgift ska datorn även klara av att hantera mer minne än tidigare.

Blir spännande att se om det håller vad som utlovats...
Antal svar på detta inlägg: 106
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Nästa »

Har instalerat xp3 men jag har bekymmer!! Allt gick bra att instalera men när jag skulle starta om datorn så var det precis som den gick i väntläge!! vet ej vad det beror på, startade om i felsäkert läge och körde återställningsläget på föregående dag. få se om det hjälper.
det skiter sig för många , den automatiska uppgraderingen kan bara
tvärhänga. förmodligen jobbar servrarna på 110%
Har precis installerat SP3 och allt tycks fungera
Annons
Jag installerade sent igår kväll via Microsoft Update, det tog c:a en timme. Allt fungerar perfekt, men om datorn blev så mycket snabbare är tveksamt.
Jag installerade SP3 på engelska och jag tycker att datorn har blivit betydligt snabbare
En fråga;
Skrivs alla gamla KB filer/uppdateringar över?


Jag har också installerat WinXp SP3 på en bärbar Presario 2100.
Det tog viserligen lång tid ca. 1 timme. . Men det verkade som om allt gick bra. . När jag kollade i "Lägg till ta bort program" hade alla tidigare uppdateringar (många, minst 25 st) tagits bort och nu fanns bara SP 3 där.

Men problemet var att när jag startade datorn nästa dag så fungerade det inte. . Det gick bara att starta i "felsäkert läge".

Jag hade gjort en Ghost Backup dagen innan och jag försökte att återinstallera den men det gick inte. . Då försökte jag med en 4 dagar gammal backup-kopia men det gick inte heller.

Så nu har jag formaterat hela C:/-partitionen och håller på att installera om Win Xp. . Hittills har allt gått bar och jag har uppdaterat men SP3. . Det tog även idag nästan 1 timme men hittills har det gått bra. . Så nu återstår det att återinstallera alla program som jag hade på D:/-partitionen. . För många av dem fungerar inte om man inte installerar om dem.

Jag håller med Göcke att det troligen beror på att servrarna där SP 3 hämtas är väldigt mycket ansträngda just nu. . Så förmodligen är det bäst att avvakta någon vecka innan man försöker installera SP3.

Jag har också hört från bekanta som har lyckats hämta och installerat det att de tyckte att deras datorer blev snabbare och stabilare.

Som tur är så tjurar jag och kör Win 2000 på min fasta dator och det kommer jag att fortsätta med så länge det fungerar. . Det är ju mest bara en massa "kosmet" i det som kom efter Win 2000.
axe
Vad menar du. Är inte Sp3 för alla versioner av Win XP?
Även Sp2 har man ju där. Jag kör Win 2000 pro
på min fasta dator. med Sp2
Jag hade också problem... min jobbdator praktiskt taget totalkrashade... kunde inte ens få igång skrället efter uppdateringen.

Med mycket besvär startade den så småningom i felsäkert läge och jag kunde göra en systemåterställning, men jösses, vad seeegt det gick !


Nu vet jag inte om jag vågar prova installera på hemdatorerna... vad är det för jäkla skräp Microsoft har prånglat ut ?
Jag har iallafall bränt ut SP3 på en CD... så om jag hör talas om fler som lyckats kanske jag ger det ett försök till...

//Breeze
Min uppdatering avbröts.

Vi får nog lugna ner oss.

Det är nog som Göcke anar. Överbelastat. 64 Mb skall ju inte ta 45 min att ta hem. Jag har 24 MB lina.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem