Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

ServicePack 3 släppt..

ServicePack 3 släppt..

Nu har Service pack 3 till Windows XP äntligen släppts på Svenska. Håller för närvarande på att installera det.
Det ska göra datorn snabbare och enligt uppgift ska datorn även klara av att hantera mer minne än tidigare.

Blir spännande att se om det håller vad som utlovats...
Antal svar på detta inlägg: 106
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Nästa »

Göcke
Jag läste ref till IDG
Jag har en HP med AMD processor.
Processor AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-52

Jag väntar nog.
Om nu inte den automatiska uppdateringen sätter i gånng förstås.

Vad tycker Du

Hej
Ozzy!

Jag stängde av automatisk uppdatering.

Bästa att göra så. Annars får vi nog problem igen..

Detta är den största "tabbe" Microsoft gjort.

Jag är chockad. Minst sagt!!!!!!!
leiake
Sagt och gjort
Nu var du snabbare än Göcke

Tack tack
God Helg
Annons
äh den här uppdateringen är inte värre än de andra
har ni HP så titta på HPs sida om de varnar för sp3.

Leiake du borde vara luttrad vid det här laget.
du borde kunna finna ut den information som saknas om din produkt.

att det strular för viss hårdvara mm har det gjort i alla sp-pack så länge de har funnits.
Alldeles nyss uppdaterade jag min HP Compaq nx9420 med Servicepack 3. Inga problem men man måste ha tålamod, inte röra några tangenter eller tro att det är nåt fel. Vid installationens början stannade curson och blippade efter ca 4 minuter. Man gick då till install-ikonen nere på listen och klickade på nästa. Därefter tog det ca 35 minuter att fullföja installationen som avslutades med att trycka på slutför. Då startade datorn om och det tod ca 10 minuter innan den hade konfigurerat allt vad SP3 skall göra.
Tycker faktiskt att den verkar piggare men det kanske är en släng av hänryckning.
Med detta är ingenting mot piggheten hos min nya MacBook Air
Är det problem SP3?? Sp2 gick ju som en dans! Har windows xp 512 minne 8 i lina . Kanske bäst att låta bli!!?? Eller??
Nu har jag uppdaterat min dotters X41 lenovo (IBM ThinkPad) utan några problem. Tog ca 45 minuter inkl omstarten. Allt funkar bra och denna lilla maskin har faktiskt blivit piggare.
Axe!!

Du fick samma problem som mig. Gick inte att starta normalt. Bara felsäkert läge. Det fattas någon fil impll.sys. Hur fixade du detta.

Jag gick in på en sajt där nedladdningen skulle ta 3 timmar. ha,ha!!

Det roliga är att Göcke tycker detta är OK. Han har ingen HP,och ingen AMD proccessor. Den saken är klar.

Hur kan man ursäkta Microsoft för en sådan ofattbar fadäs.

Den är så ofattbar så jag dånar. Dom tror att folk är tankeläsare.
Det måste ju stå." Det tar en stund". Vänta.!!
Detta kan ta 3 timmar med telefonmodem.
Är ni över 65 år kan det kosta er livet.

Jag försöker att glömma SP3. Men det "suger".



Hej leiake ! . . Ja nu fungerar det för mig med SP3.

Jag gjorde två saker ( jag vet inte vilket som hjälpte ). . #1 Jag avinstallerade IE7 ( läste om det någonstans ). . #2 Sedan hämtade jag .iso-filen för SP3 och brände den till en CD-skiva. . Det var inte så svårt och tog inte så lång tid heller.

Slutligen installerade jag SP3 med CD-skivan. . Det tog inte så lång tid ca. 20-30 min vill jag minnas. . Därefter har allt fungerat bra. . Det är svårt att säkert avgöra hur mycket snabbare datorn har blivit men när jag tittar i
" lägg till ta bort program " har mellan 20-30 st tidigare uppdateringar tagits bort. . Slutligen har jag kört en " Speed disk " med defragmentering
som jag har i Norton System Works och det behövdes för det var ca. 40 % defragmenterat. . Nu är det bara 1,2 %. . Så det kanske är det som gör att datorn verkar gå snabbare nu .
Göcke
Var och hur bränner jag en Isofi för Sp3
Behöver en sådan till frugans Laptop
Jag tittar på den där adressen du visat, men förstår inte
hur och var jag ska trycka för att få den till min brännare
Uttrycker jag mig luddigt.
Så är det för att jag kan inte bättre.
Axe kunde. Hur gjorde han?
Man skall hämta Isofilen, men var.
Jag har inbyggt brännare i min WinXP dra och släpp.
Så gör jag när jag bränner dokument och foton etc.
Är det samma princip?

Måste jag uppdatera Office till sp3 och configuering eller vad det hette och andra filer i WinXP innan install av cd för Sp3?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem