Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Är det okej med strejker

Är det okej med strejker

Det har varit lugnt på den fronten i flera år. Men nu börjar det att bli oroligt igen. Det är sjukhus och färjetrafik och flyg. Tänk om systembolaget börjar oxå. Då blir det väl revolution. He,he!!

Är det någon mening att strejka. Det skruvar ju bara upp inflationen och allting blir dyrare. Jag tror alla förlorar på att strejka. Mest tredje part.

Om vi pensionärer skulle strejka. Hur gör vi då??....

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4

Här har ni Riksbankens definition på vad inflation är:

http://www.riksbank.se/templates/Page.aspx?id=8852
Detta är en gammal tråd som jag förnyar. Den är 6 månader gammal. Men det går fort idag.

Läser om att SAS piloter godtager lägre lön. Vad är detta!!!. Det var ju inte länge sedan dom strejkade för högre lön.Grävde sin egen grav.

Fattas bara att dom börjar strejka på Volvo och SAAB mitt i krisen. Ni ser att jag har rätt. Högre löner driver upp priser och bonusar så allt går åt hel..te.

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=69961
Företagen vill ju att folk ska sänka sina löner!!

Ha,Ha! Hur skulle vi haft för löner utan strejk??

Tur man slipper tänka på det. Strejkrätt JA!
Annons
Vi behöver nog inte grubbla så mycket, alla företag vill ju flytta till Asien.
eller till nybyggda fabriker, så Sveriges fabriker kommer att läggas ned
vad det lider.
Sverige slaktas bit för bit
Göcke!

Hoppas du har fel i din pessimism. Kina har ju oxå bekymmer. Jag tror på utjämning av löner och priser globalt.

Men det är ju konstigt att världsekonomin skall hänga på att jag köper en badanka i plast från Korea för 250:-.

Vi har ju en enkät på startsidan vad en julklapp får kosta. Majoriteten tycker att 250:- är max. Det är inte mycket. Men har man 40 ättelägg så blir det 10.000:-

Men skulle någon på IS skicka en kulklapp till mig så hämtar jag den inte om den är värd under 5000:-. Bara så ni vet. GOD JUL

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem