Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Bilbisiktning

Bilbisiktning

Att bilen ska på kontroll har jag inget emot, men ska det vara nödvändigt att kontrollbisiktiga bilen varje år? I alla fall dom som inte är äldre än 10 år.

Så pass hinner väl inte bilen att försämras på ett år. Man skriver ju ändå påpekande om man hitta något som är i farosonen.

Så varför denna eviga kontroll varje år??
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3

Thomas2
Det undrar jag också. Det bara drog i väg. Hoppas ändå du har fått en del svar som hjälpt dig på vägen.
Som sagt köp dig en gammal bil och dra myndigheterna vid näsan. Förkrigsmodeller var det riktig plåt i och fem lager lack.
Hej
Nog kan man väl jämföra lotto och besiktning, eller triss?
Plötsligt händer det.


Att man får igenom en bil.....
Någon som vet hur tjock bilplåten var på Volvo PV från 40, 50 talet?
Annons
Jag ägde en Pv från 1968 med B-18 motor. Sedan. Cremefärgad en av de sista som gick av bandet.
Nog var plåten ca en mm. eller strax under Men trots detta så rostade kistorna sönder under dörrarna.
Önskar jag hade den bilen i dag som glidare.
Tänk! den som kunde äga en gammal Bently eller rolls (Stavas det så) det vore något att glida fram i.

Den måste väl vara skattefri??
Thomas2
Läste du om han som tillvekrkade sitt eget bränsle till bilen.
Om du hade dessa bilar och ville köra dem. då behövde du nog en egen hembränningsapparat på bakgården som den där mannen.
Han blandade socker i vatten. Lät stå en vecka, så hade han ett miljövärdigt bränsle till en spottstyver.
Kan detta vara sant, undrar jag.
Ossy

Ha,Ha Är det starkt nog går det nog att använda till både det ena och andra.

Och det är billigt. Bensinen till en Bentley skulle bli dyr ca 40 kr milen.
Som sagt var. Det blev nog urdrucket innan bilen kom ur garaget. Då vore det för sent att köra.
))
Bilbesiktning..................... det är grejjer dä.....
Personligen tror jag inte besiktningsgrabbarna bryr sig.
De gör bara sitt jobb.
Sist jag besiktigade min bil fick jag visa grabben runt. han hittade inte någonting någonstans. Visste inte ens var kontoret låg. Han var inhyrd från en grannstad. det var den snabbaste besiktning jag genomgått någonsin.
jobbar Du där eller?

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem