Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Växthuseffekten?

Växthuseffekten?

citat
"Cirka 70 procent av jordytan är vatten. Folktätheten är i genomsnitt cirka 50 personer per kvadratkilometer landyta, uppger AP. Långt mer än 99,9 procent av jordytan är inte upptagen av människor, enligt forskaren Alex de Sherbinin vid Columbia University. "


Detta borde väl tala för att vi inte har så stor inverkan på miljön som skrämselpropagandan gör gällande.

Haven släpper ut 99.9% av alla växthusgaser, människans utsläpp kan inte ens mätas i promille.......
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Det handlar väl om pengar?
Al Gore tjäna massor av pengar på detta. Genom att åka jorden runt i sitt privatplan!!!!
Skitsnack.
Det är uppenbart att jorden INTE klarar av att försörja 9 miljarder människor och som släpper ut en massa skit och tar allt av jordens resurser.
Jag skulle tro att gränsen går vid 2 miljarder ungefär.

Det kommer att bli tufft framöver när vatten, fisk mm börjar ta slut. Se bara på vattnet vad ett par år med dålig nederbörd gör i vårt land och då grundvattennivåerna sjunker.
Vad blir följden?
Krig förstås när man börjar att slåss om råvarorna. Starkast vinner förstås, som vanligt.
Vi har dock inget försvar numera, h mm.
Det är ju tyvärr så att när det verkligen blir kris, så gäller inga moraliska och etiska regler gäller, utan då gäller det att överleva.
Dystert, japp.
Annons
Växthuseffekten:


Vart tog den vägen........fyfaan vad kallt det är.

@Emans:

Växthuseffekten!

Den försvann vid klimatmötet i Köpenhamn. Vilket löjligt jippo det var.

Jag tror inte det går att bromsa utvecklingen. Det blir för mycket arbetslöshet och elände. Det vet alla. Dom kör till ravinens kant. Eller finns det en sådan kant. Jag tvivlar.

Men överbefolkningen i vissa länder måste ju åtgärdas. Kina var på väg,men
nu läste jag att dom, som bara fick en flicka kan ansöka om att få göra en pojk.

Blanketter ligger i sängbordet tillsammans med kondomerna.
Tänk att dom är så fantastiskt duktiga att dom kan besluta om att jordens medeltemperatur inte får öka med mer än 2° till 2025 eller vad det var.........när dom ändå höll på kunde dom inte bestämt att solen skulle vara uppe några timmar längre på vintern så att det inte blir mörkt så fort.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/varsta-klimatprognoserna-tonas-ned_4200339.svd
@Emans

Vart vill du komma med ditt inlägg.

Du tror att hela"miljö-skiten" är bluff. Det tror jag oxå.
Men man kan inte vara säker.

Kom du ihåg SAAB med sin tvåtaktsmotor. Oljeblandat.
Har mänskligheten överlevt detta monster. Då överlever vi allt.
Tänkte att artikeln hörde ihop med ämnesrubriken........

Det är många som tjäna miljoner på detta miljötjafs!! Dom har inget annat för sig.

Extremväder fanns långt innan vi hade både bilar och flyg.

Vi får betala detta med skatter!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem