Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Djurskit....inte farligt

Djurskit....inte farligt

Har länge undrat över hur kattskit och hundskit kan intresserat så till den grad att det år efter år med jämna mellanrum förekommer i i nsändarspaterna
Har själv både katt och hund och har aldrig tagit upp bajset, vadå det försvinner ju vid nästa regnväder!!!
Låt naturen sköta sig själv det har den gjort i tusentals år, innan plastpåsen ens var uppfunnen.
läste i en debatt i lokaltidningen för en tids sedan att"plastpåsen kräver 52 miljoner liter olja per år"
Ett litet men dock ett bidrag till en bättre miljö
Har ni tänkt på det som som de miljöfarliga fabrikerna spyr ut dagligen ,DET ÄT INTE KATTSKIT DET'
Miljövänlig MATTE
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Men å andra sidan om alla hundar å katter skulle skita i städerna och hussarna, mattarna inte plocka upp det så skulle det bli en rätt så ordentlig sanitär olägenhet. Sjukdomar m.m. skulle sprida sig på ett okontrollerat sätt.

Eller tänk om dom sket till det i sandlådan där barnen leker eller på den där gräsfläcken som du sätter dig på när du ska relaxa i parken med några vänner.

Ne fortsätt med att plocka upp det. Men dom kan ju använda en lite ordentlig påse och en liten spade så kan dom samla på sig en hel hög med skit och på så sätt inte slösa med plastpåsar och miljön.
Så korkat skrivet!! Att låta hund och kattskit ligga kvar!! Nästa gång jag trampar i en hundskit då ska jag alltså säga till mej själv - Äh, det regnar bort! Givetvis ska varje hundägare plocka upp skiten efter sin hund!! Du tycker alltså att det gör inget med dessa stora hundskitar som ligger på trottoarer? Har du själv trampat i en hundskit och ramlat på ändan?
Oansvarligt och äckligt att låta skiten ligga kvar!

Herre min je så korkat!!!!!!!!!!!!!

Resonerar man på detta sätt då ska man inte ha varken katt eller hund!
Jag har haft två hundar och har ALLTID plockat upp efter dem. Varje djurägare har ett ansvar.
För allt i världen, plocka upp hundskiten efter er. Måste säga att jag blir förvånad när jag läser vissa inlägg o trådar, det är ju så naivt o dumt så det borde egentligen inte besvaras
Annons
Jag har ju oxå hund och plockar upp efter honom när han gör det på olämpliga ställen.
Söräng kanske bara knallar sina promenader på skogsstigarna runt Bollnäs.

Lägger min jycke sin hög på en trottoar så plockas den upp, ligger den vid sidan om en skogsstig så får den ligga.

/B
Klart att alla hundägare ska plocka upp sin hunds avföring. Toge de sedan alla med sig påsen hem vore det ännu bättre.
När jag går min 5 km runda varje förmiddag, kan jag räkna upp fem, sex plastpåsar på de mest konstiga ställen. Ibland har jag även sett dem hänga på en grenar i de mindre träden.

Nedbrtytning av dessa plastpåsar tar lång tid.

Man kan ju undra vem som har rätt, sett ur den aspekten.

Har man hund så ska man ta sitt ansvar fullt ut och ta hem sin påse.
Söräng!!

Du har vunnit första pris genom att författa ett inlägg som är det mest korkade sedan IS startade.

Klart att man skall plocka upp "bajset" om det ligger mitt i gångbanan.

Men det är frågan om man behöver en plastpåse för detta. Man kan ju skaffa någon plasthandske som kan användas fler ggr. och bara flytta det till säker plats och låta regnet ta hand om det.

Eller göra som kattmammorna. Slicka upp det.
men micke 03 har du hund eller katt själv ???

citerar dig : Måste säga att jag blir förvånad när jag läser vissa inlägg o trådar, det är ju så naivt o dumt så det borde egentligen inte besvaras

skriver man in micke 03 på is sökruta så kan man ju undra om du inte borde titta vad du själv har åstadkommit

men du e nog cyberdjungelns tråd skapar kung alla kategorier

å du e förste slickare då leiake hehehehe (kunde inte låta bli )
Solarus = Fjälkobonde. Skall du angripa mig även på IS! Såsom på så många forum tidigare!
Tjillevippen fjällis!!!
Har haft hund, men jag bor på landet så det ,

var väg diken som fick ta emot det hunden lämnade från sig.

Jag har också 3 st. katter som sköter sitt ute på gärderna.

Men fritt springande katter i tätbebyggt område, är inte bra.

Så i städerna skall man ha innekatter!

Att inte se till att hundars avföring, om olyckan är framme,

förflyttas till ett lämpligare ställe än på trottoarer eller gångbanor,

eller tas upp av ägaren till djuret, så borde de bestraffas!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem