Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Surströmming?

Surströmming?

Jag köpte en burk för skojs skull, men jag har aldrig vare sig smakat eller luktat på surströmming innan. Någon som har erfarenhet?

Jag brukar inte ha problem med sådant som stinker, så det ska väl inte vara någon fara med surströmming heller i så fall? Jag har hört att surströmming smakar mest salt, men det tycker jag att matjesill också gör, så är det nåt liknande i smaken?

Konservburken ser aningen överjäst ut, så jag vågar inte ens öppna den. Funderar på att slänga ner den till grannens altan två våningar under mig och skjuta några pilar på den med luftgeväret tills trycket har gått ur ordentligt innan jag vågar ta upp burken till mig igen..
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

jigsaw: Fetaost och soltorkad skinka är jävligt gott. Jag kan dock inte säga detsamma om oliver. Det smakar pina och pest. Unken och jävlig eftersmak.. :P

Tyvärr så har jag varken mandelpotatis eller tunnbröd i min ägo just nu, så jag kanske ska vänta lite? :P Kan man inte sleva i sig slamsorna som dom är? En gaffel och en konservburk räcker väl? ^^

Göcke: Det lät oroväckande. Jag tror att jag föredrar att öppna burken själv under kontrollerade former än att den "öppnar sig själv".

Syrran jobbade på ICA Maxi i Tornby, och berättade att en burk exploderade inne på deras lager.
Dom fick kasta en massa varor som råkade vara i närheten, samt att dom högtrycksspolade delar av lagret för att bli av med stanken..
SURSTRÖMMING - va härligt. Outstanding.
Öppna burken under vatten, men skölj ej. Det behövs inte.
Rensa som du rensar ansjovis,
Ät och njut!
En delikatess och nyttigt, Creme Fraiche eller Gräddfil samt gräslök till ev rödlök.
Jag öppnade burken idag på landet. Smakade faktist ganska så gott. Doften påminde om när man ätit alldeles för många ägg.. Luktade ungefär som äggfis, så det var ju inte alls så farligt som alla försökt påstå..
Annons
Hallå allihopa,,kommer från dom norra delarna o surströmming hör till vardagen där,,skulle kunna äta det varje vecka,men bor i Mora o inte så uppskattat här,,,Men kanongott är det i alla fall

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem