Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Diskrensning defragmentering

Diskrensning defragmentering

Man blir sååå trött på skiten...Min dator har gått bra ända tills idag, nu är den jätteseg, har kört både diskrensning och defragmenteringen. Har tidigare idag även installerat windows vista cervice pack 1. (viktig enl. uppmaning). Förstår inte hur min dator bara kan bli seg utan några ingrepp i systemet???
Alltså, min dator segade innan rensn. och defragg. samt install. av pack 1.
Efter åtgärden är den lika seg ändå...
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Kör även denna.
Men nöj dig med att köra "Rensa"
Till att börja med. Tar ca 4 minuter.

http://onecare.live.com/site/sv-se/default.htm?mkt=sv-SE

Mvh Ozzy
När min dator börjar bli seg å trötter så använder jag Ad-aware samt Advanced WindowsCare V2 personal. Tar bort en del saker som man inte vill ha idatorn å mitt fall så brukar den bli piggare.
Kan vara annat oxå men de får datagurus på IS hjälpa dig med. Kolla även virus-Trojanska hästar o annat.
Hoppas detta kan hjälpa dig lite.
Installera detta Obs, Free varianten.
Lätt och snabb att köra. Rensar vad det verkar det andra inte tar. Rensar även Temporära besökta nätfiler.De brukar ju ha en tendens att växa.

http://www.download.com/Advanced-WindowsCare-Personal/3000-2086_4-
10407614.html?part=dl-AdvancedW&subj=uo&tag=button
Annons
Tack så länge...
Denna finns som sagts.
Uppdatera till 2008 Free i programmet
Men det är ju för spionprogram inte virus.

http://swedish.toggle.com/lv/group/view/kl36630/Ad-Aware_2007.htm
lasse940
innan man kan gå vidare, en par frågor ,
ser det ut som att datorns hårddisk jobbar onormalt mycket just när du upplever den som seg.
och är det en bärbar eller stationär dator du har.
och vilket virus skydd kör du med.

angående defrag, så kommer indexeringen förmodligen att jobba i bakgrunden efter detta.

och har du trojaner/spyware i datorn så segar ju brandväggen ned allt som har med alla anrop de vill göra ut på nätet.
Jag kör alltid 3 saker om dagen, CClean, Diskcleaner och AusLogics BootSpeed. Den rensar skräp långt ner i datorn, och i register samt tar bort alla gamla temp filer samt loggfiler...

Sen går det snabbt i gen. Något som kan sega ner en dator rejält är alla små symboler som syns vid klockan på datorn, mappar på skrivbordet och mycket mer.

Sen finns det antivirus program som letar virus redan i dos när datorn startar t.ex. Panda antivirus och detta tar sin lilla stund vilket gör datorn seg..
Göcke.
Hur märker man om hårddisken jobbar onormalt?
Det är en stationär dator.
Virusskyddet lär ska vara f-secure via bredbandsbolaget.
Windows brandväggen är av, genom att det ska finnas brandvägg i mitt bredbandsuttag från bredbandsbolaget.
Virusskyddet lär ska vara f-secure via bredbandsbolaget,

det är mig en veritabel slö uppstart på dessa maskiner som kör detta.
den sinkar även microsoft update att kontrollera om det finns uppdateringar.

jag har inte undersökt orsaken mera. men om din maskin beter sig som de jag har sett tidigare, då hinner du åka till stan och gå på bio innan det händer något.

förmodligen behöver F-secure eller bredbandsbolaget ta tag i denna
hantering. för något är helt klart galet i deras installation.

angående hårddisken så ser du om en lampa blinkar hela tiden på fronten av datorn, ofta ser den ut som en cylinder i bilden
Göcke.
Ok, jag tänkte åka till stan på bio ikväll...förlåt jag skojade lite.
Ska kontakta bredbandsbolaget imorronbitti å höra vad som kan finnas att göra åt mitt problem.
Tack så länge...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem