Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Diskrensning defragmentering

Diskrensning defragmentering

Man blir sååå trött på skiten...Min dator har gått bra ända tills idag, nu är den jätteseg, har kört både diskrensning och defragmenteringen. Har tidigare idag även installerat windows vista cervice pack 1. (viktig enl. uppmaning). Förstår inte hur min dator bara kan bli seg utan några ingrepp i systemet???
Alltså, min dator segade innan rensn. och defragg. samt install. av pack 1.
Efter åtgärden är den lika seg ändå...
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

skulle man inte kunna stänga av detta virusskydd då om det tar så möe resurser å install ett annat då? Har Avira Antivir Personal Free å de funkar kanon på min dator.
Jag fick hjälpa dottern med hennes dator som hade Telia Säker Surf. Det är ju också F-Secure och jag har läst om mycket problem med detta.
Jag tog bort det antivirusprogrammet och installerde ett annat.
Likaså hos en kompis. Jag vet inte varför dessa program suger så mycket kraft ur datorn. Det var som Göcke sa, man gå och handla.
Jag har Bredbandsbolaget och fick ett års gratisprov av deras skit till antivirusprogram. Det var det slöaste och mest systemkrävande antivirusprogram jag någonsin vartit med om. Det åkte bort lika snabbt som jag installerade det.

Det spelar ju heller ingen roll hur snabb dator man har, den blir ju lika seg ändå. Det måste vara väldigt dåligt skriven kod i deras skit från F-secure som dom erbjuder.
Annons
verkar som gratis alternativen verkar mer lockande. ska aldrig köpa avp.
Jigsaw
Gratisalternativen är lockande, men kanske inte alltid lika bra, även om jag själv kör med Avast på mina maskiner. Körde tidigare med Norton IS 2006 på min huvuddator, men tyckte att maskinen var seg, så för några månader sedan avinstallerade jag Norton och installerde Avast.
Det blev dock inte någon prestandaskillnad, men har fortsatt ändå.
Med Norton råkade jag inte ut för något virus men Avast har släppt igenom ett som upptäcktes i efterhand och som nu är bortrensat.
PerAsk
Nackdelen med gratisalternativen är väl oftast att man inte får nån support om det krånglar. Körde själv med Avast men den vill inte funka 100 till Vista i min dator så nu har jag som jag skrivit innan Avira Antivir Personal Free å de funkar kanon.
Ha de bra. Nu regnar det här, så skönt så skönt!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem