Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är ni störd av grannar

Är ni störd av grannar

Jag bor som bekant i ett villaområde. Jag är mycket störd. Helst nu när det har varit så varmt med öppna fönster och dörrar.
Det är sanslöst. Det spikas och gräsklipps till förbannelse. Hundar skäller.

Nu undrar jag om det är lugnare att flytta till en bostadsrättslägenhet. Har man något att säga till om vid ett styrelsemöte eller är man lika maktlös som nu.

Gå till en granne och klaga. Då har du garanterat en ovän resten av livet.
Klagar du på att hans "djävla" hund står och skäller timtals. Det är detsamma som självmord. Ha,ha!!
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Ock om sen grannen är HBT...

Varför inte spika ihop ett skjul i den Norrländska fjällvärlden, garanterat fritt från grannar, gräsklippare och hundar...

Men då finns ju myggjävlarna...
Bandit!!

Hur bor du? Du verkar ostörd. Ha,ha!!

Om grannen är HBT. OK! Men helst lesbisk och runt 25 år.

Du menar att hur jag vänder mig så har jag "rumpan" bak.
Hahahaha

Japp så kan man se det...
Annons
leiake , hunden får du ge ett köttben, så är den lugn
Tjena! Vi bor i ett bostadsområde som innehåller ganska många hyresrätter. (mest familjer)
Vi bor i mitten så vi har grannar runt om oss men här är så lugnt. Vill jag gå å lägga mig kl 20 en lördag så e de inga problem. Visst finns de problem men dom är få.
Jigsaw! Undrar vem som är problemet i ditt område!!
Du upplever inga problem med dina grannar....

Sorry, men jag var bara tvungen när jag läste ditt senaste inlägg.
patrikke
ja det kan man undra? Står å pratar me minst 5 grannar varenda dag så jag anser inte mig vara ett problem. till dig.
Här är lugnt och god grannsämja.
Som kvarterets hustomte, lånar man ofta ut verktyg till höger och vänster. Problemet är att få i gen dem. Alla vet var de finns snart får jag föra bok på fodran av utlånade prylar.
En smygvinkel har varit utlånad i flera år till en tanta.
När jag försiktigt brukar närma mej frågan, hur var det nu, visst lånade du en smygvinkel när du gjorde trappräcket för ett år sedan, har du sett till den. hon tittar helt oförstående tillbaka, som vad snackar han om.

Annars är det lugna gatan. fast vi har ju alla våra fester.
Men det är jämnt fördelat.
leiake!

Be din granne att köpa en automatiskt gräsklippare,den hörs inte! Och be han att sätta munkorg på hunden,med ljuddämpare.
Leiake...
Har man något att säga till om vid ett styrelsemöte eller är man lika maktlös som nu.
Är du en föreningsmänniska?
Lägenhetsinnehavarnas önskemål ska dryftas samt även välja styrelseledamöter då årsmöten hålls.
Även om man är invald i en styrelse så finns ingen garanti för att just dina förslag går igenom...
Blir man inte invald som styrelseledamot, då är och förblir man endast som boende.
Är du ingen föreningsmänniska ?
Det är inga bekymmer att bo i en bostadsrättslägenhet, det enda är prislappen...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem