Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är ni störd av grannar

Är ni störd av grannar

Jag bor som bekant i ett villaområde. Jag är mycket störd. Helst nu när det har varit så varmt med öppna fönster och dörrar.
Det är sanslöst. Det spikas och gräsklipps till förbannelse. Hundar skäller.

Nu undrar jag om det är lugnare att flytta till en bostadsrättslägenhet. Har man något att säga till om vid ett styrelsemöte eller är man lika maktlös som nu.

Gå till en granne och klaga. Då har du garanterat en ovän resten av livet.
Klagar du på att hans "djävla" hund står och skäller timtals. Det är detsamma som självmord. Ha,ha!!
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Vi bor i en Brf och här är det lugnt och skönt. Som "grädde på moset" har vi fyra underbart trevliga polisfamiljer som vi kan ringa till när det blir något "stökigt". Det händer tyvärr ofta vid stora helger då många ungdomar ska "supa skallen av sig". Beklagligt, men så är det.
"Våra/mina" poliser var engagerade i det tragiska fallet med Engla. Och jag vill bara säga - tro inte allt Ni läser i tidningarna.
Det är antagligen jag som har blivit lite grinig på gamla dagar. Sedan var det värmeböljan och slutet på semestern för dom flesta. Men det var ett
fruktansvärt oväsen.

Är det att visa hänsyn att köra gräsklippare kl 23:00. Men man vågar ju inte säga ifrån.

För några år sedan så kom den sista bussen 01:30 på fredag eller lördag.
Då var det hadderittan värre. Det var många ungdomar som hade druckit utspätt hembränt. Nu är dom så stora så att dom har egna barn som kan övertaga deras roll. Men än så länge är det lugnt på nätterna. Det är generationsskifte på gång men det tar sin tid.

Nästa generation blir grym. Varenda kvinna i fertil ålder går med magen i vädret. När dom har klämt fram alla dessa foster då bor inte jag här längre.

Jag bor antagligen ingenstans. Jag blir aska.
Sunt förnuft, tror jag det heter.
Det borde väl alla ha, även ungdomar, om de fått lära sig sig det. Men idag är det kanske dåligt med den kunskapen.
Hurra vad jag är bra, men att ta hänsyn till andra är i min familj något mycket viktigt. Och det känner alla till - inte minst mitt sjuåriga flickebarnbarn - som säger till på skarpen om något verkar vara fel.


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem