Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Veterinärkostnad

Veterinärkostnad

Varför måste det vara tjugofemprocent moms på dessa. Var iväg med katten igår Kostnad 1700kronor och då var det inte akut då hade det blivit det dubbla. Sen säger de att det är bra för äldre att ha husdjur antar att de menar pensionärer när de pratar om äldre. Med dom pensioner vi har är det knappt man har råd att betala om man blir sjuk själv.Kontentan blir att många djur far illa då de ej får den vård de behöver när de blir sjuka Tycker det är ett sorts moment tjugotvå.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Förstår du inte att vetrinärer måste ha betalt som alla andra som arbetar.Nä du "Natur"har du katt så får du också förstå att det kostar.Klaga inte om du inte har råd gör dig av med katten,förresten vad man ha katter till ...de bara förorenar på gräsmattor och i sandlådor,betala med god min och var glad för den hjälp du får
Självklart ska veterinärer ha betalt, precis som alla andra.
"Söräng": Ditt påstående om att katter förorenar mer än andra och överallt, stämmer inte alls. Tänk efter före innan Du skriver så.
Att det kostar att ha ett djur, vilket det vara må, måste man ha med i tankarna innan man bestämmer sig för att "skaffa sig ett", av vilken ras eller kön det än må vara.
Tänk dig för innan dy skaffar djur,precis som vi måste djuren få vård vid sjukdom,vi har ju försäkringskassa der har inte djuren,skaffa en bra försäkring,så kan du nog klara av kostnaderna.Annars har du in get val. kan hålla med om att det är dyrt Tack förinlägget många tycker kanske som du.....men inte alla DJUR KOSTAR
Annons
söräng , alla veterinärbesök kostar väl oavsätt vad det är för djur.

har du vägglöss, så kostar en antisimexbehandling också.
Jag har försäkring men den täcker inte alla kostnader Nog om det vad jag protesterar mot är att det måste vara 25% moms på kostnaden borde väl räcka med tolv även här Det andra i mitt inlägg var att man läser i tidningar att många som arbetar med äldre eller andra tyckare anser att ett husdjur är bra för äldre särskilt om man är ensam. Det gör gott för alla förresten att ha ett djur. Har man då inte råd med veterinär om djuret blir sjuk innebär det onödigt lidande för djuret. Tack Göcke för repliken till söräng Där fick du så du teg . Tror dock att du kanske menar att vissa djur drabbas mer än andra av olika orsaker. Min katt är värd att avstå vissa saker för så att den mår bra.
Vi har en katt hemma och den städar

Finns inte en råtta kvar.
söräng!! Du säger att katter smutsar ner,

Missminner jag mig när jag säger,

"Djurskit är inte farligt" var inte det Ditt inlägg för en tid sedan!!????

Då Du vägrade plocka upp efter Ditt djur!??

Men jag kan hålla med om att katter i stan skall vara innekatter!!

Jag har 3 katter som är utekatter, bor på landet,

där håller de rent på sorkar och råttor!

Vad veterinärkostnader beträffar

så kan jag hålla med om att den är hög,

när också momsen kommer på

men en försäkring gör att det blir rimligare,

men som sagt att djur kostar, det tror jag alla förstår.
En hästskit är större än hela katten
Hej! Har 2 katter.. dessa två var tidigare hemlösa. Har haft dom nu ganska länge. Visst har det hänt små saker med dom, Vaccinationer kostar också. Däremot om det skulle hända någon större olycka eller sjukdom, skulla jag välja att ta bort dom. Mest för att djuret inte skall lida, men också självklart en ekonomisk fråga. Då jag valt att inte teckna en djurförsäkring. Men det är en annan sak, som jag inte tänkte skriva om nu. Men självklart är det som allt man införskaffar, som bil, barn eller vad det nu må vara, så måste man ha med i kalkylen att det kostar pengar som det mesta. Man väljer här i livet vad man vill prioritera. Att det är moms på saker och ting är väl inget att haka upp sig på...Så är det bara... Moms på det mesta är det hur som helst... Lycka till med kisse!
Ps. Rösta rätt nästa gång du röstar, så kanske momsen någon gång sänks i stället. Ds.

//Calle
Om vi återgår till veterinärkostnaden, så är den tycker jag ganska så hög, hur många timmar var du hos veterinären. jag har haft min hund försäkrad för enbart sjukbehandling, (ej nyhund vid dödsfall) för lägsta summa 30.000.

Självrisk 2.100 samt 20% rörlig sjävrisk! Om jag går till veterinären med min hund och besöket tar ca 30 minuter så kan jag alltså betala 2000 kr för den konsultationen.

Det är nog försäkringsbolagen som bör tänka om lite för man rider lite på att
det är ju ändock en familjemedlem.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem