Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Adamo-varning

Adamo-varning

Jag avråder å det bestämdaste alla från att ha med detta företag att göra. Jag gick på ett erbjudande för två månader sedan, men har ännu inte lyckats bli kund. Timslånga köer i telefon, veckolånga svarstider på e-mail och nekande att ta emot post, tillhör det naturliga för Adamo.

Just nu försöker jag krångla mig ur de juridiska "hakarna" jag kanske hamnat i med Adamo
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Uppmuntrande att höra att det finns positiva erfarenheter från Adamo också. Då finns det kanske hopp vid mina kontakter med dem.

De erfarenheter jag har är purfärska. Har fortfarande obesvarad mail och ett par oemottagna brev (flera veckor gamla) med dem. Ringa har jag slutat med. Vill inte gå in på detaljer. Kanske var det annorlunda för 2-4 år sedan. Ozzy pekar nog på det klassiska. För snabb tllväxt, utan att ha resurser att kunna låta alla delarna av företaget växa i samma takt.

Jag håller fast vid min kritik, och tycker det är bra om olika synpunkter kan ventileras.
Thomas2 :

Var glad! Du slipper massor av problem.
Hej igen! Jag tänkte bara avrapportera den tråd jag startade för några månader sedan.

I sann svensk anda kom Adamos nya kontaktperson i supporten och jag överens om en konsensus lösning.

Rent tekniskt har Adamo skött sig föredömligt! Inga som helst problem vid byte av operatör. Tvärtom, man kollade på plats att allt fungerade, vilket det inte hade gjort pga fuskjobb vid installationen av fibernätet av annan entreprenör. När jag var i en liknande situation vid ADSL-abonnemang hos Telia, tog det mig mer än ett halvt år och privat inhyrning av tekniker för att få rättelse.

Summa sumarum: Adamo är troligen en pålitlig internetleverantör, men har svårigheter med kundkontakterna. Det kan ha förbättrats på sistone. Välj den person du har kontakt med!
Annons
Från och med Januari 2009 finns inte adamo mer då blir det bredband2 som tar över deras kunder


http://bredband2.com/adamo/
sudde69!

Bredband2 har jag haft. Skona mig från detta elände.

Mitt råd till alla på IS. Kör med Telia. Där finns samhällsansvar. Allt annat är lycksökare.

Vissa operatörer försvinner i samma takt som jag byter kalsonger. Varje år. Ha,ha!

Finanskrisen gör ju inte saken bättre.

På tal om kalsonger. Jag tycker jag köper dyra grejer. Men resåren är ju under all kritik.


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem