Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bli nämndeman

Bli nämndeman

I anslutning till Arbogamålet så kollade jag vad denna utnämning innebär.

Jag har i hela mitt liv trott att dom var juridiskt utbildade. Icke! Vanliga "Svenssons". Ofattbart. Visserligen med sunt förnuft. Men det har ju dom flesta av oss.

Har själv varit i olika Tingsrätter. En gång i Broby där "jigsaw" bor. Men där var dom snälla. Väldigt snälla!!He,he!!

Vad som har förvånat mig i alla tingsrätter. Nämndemännen satt och sov.
Men nu fattar jag. Denna utnämning är ett extrajobb.

Klicka i hö. spalt. Bli nämndeman.

http://www.dom.se/templates/DV_InfoPage____848.aspx
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

leiake

Hoppas att inte dom anhöriga till de drabbade är och läser här på IS forumet då blir dom nog ganska besvikna. Vad jag vet så är det snarare en regel än ett undantag att minnesförlust uppstår när man blir utsatt för ett sånt kraftigt våld mot huvudet.

Och vad det gäller narkotika så ligger det väl närmare till hands att du går på droger när du skriver såna där grundlösa påståenden.
Emans!

Jag tar för troligt. Tro får man ju göra.
Efter att ha läst på lite mer om fallet så blir man minst sagt förbryllad.

FUP= Förundersökningsprotokoll
GM= Gärningsman.

I FUP som är drygt 2500 sidor får man läsa de olika förhören med bl.a mamman, med GM och där går också att läsa om GM´s drogproblematik, hennes haschrökande och ölande mm. Det som står i media är ju som alltid inte helt sant, eller hur. Visserligen finns det inget DNA på GM, men DNA tekniken är inte spec. gammal och människor dömdes och fälldes för mord långt innan denna teknik slog igenom. De flesta som läst FUP anser nog att GM bör fällas.

Jag har bildat mig en uppfattning genom Media. Det är kanske inte är så bra. Men jag tror att tyskan är skyldig eller så har hon hyrt någon att utföra
dådet.

Vad tror du???
Håller med om det sista
och att GM troligen missbrukar allt möjligt.


Men inte att den överlevande mamman missbrukar eller missuppfattade jag dig?

Till och med experterna håller det för otroligt att hon skulle komma ihåg nåt.

Det var raden nedanför jag hakade upp mig på.

citat:
"Troligen är det narkotika med i bilden. Hos bägge parter."
Annons
Emans!

Du har inte missuppfattat. Det slog mig bara att det kunde vara så. Men jag ångrar uttalandet angående mamman. Det var förhastat av mig.

Hon blev förvirrad när hennes barn blev mördade. Arma människa!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem