Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

SMS är inget för pensionärer

SMS är inget för pensionärer

Ha,ha!!

På förkommen anledning har jag insett detta. Jag kan sms:a men det tar tid.Om jag skall skicka ett SMS på 30 ord till Alingsås så går det fortare att ta tåget. (30 min.)

Jag är medlem på ett sådant där gratis sms. Men då måste man ju sitta vid datorn och sms:en räcker ju inte i evighet.

Finns det någon över 60 år som tycker SMS är smidigt och lätt?? Det är ju
enklare att ringa.
Antal svar på detta inlägg: 42
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Ingarm!

Om jag fattar rätt så kostar det att skicka SMS via Telia. Men dom här gratisprogrammen är visst gratis,men där är man ju torsken på någon prenumeration eller annat "skit" som man inte behöver.
Är nog så leiake, och nog kostar alla "tjänster" i slutändan!
SMS är väl för 17 inte svårt alls!
Jag använder i alla fall SMS flera gånger per dag. Det är ett utmärkt sätt att prata, framför allt med barnbarnen, men även med andra som kanske jobbar och inte är på sin arbetplats när just jag vill ha kontakt.
Pröva igen Leiake, det är både roligt och lätt som en plätt!
Annons
Jag sms:ar hellre än ringer till folk. Jag tycker det är väldigt smidigt och behändigt. Man behöver ju inte knappa in varje bokstav för sig, det finns ju en funktion som väljer det närmaste ordet till det du börjar knappa in. Jag tycker det går ganska snabbt. Jag skickar nog ett par tre sms om dagen.
Jag slår ett slag för gratissms.se igen.
Det är 2 gratis sms per dag och det enda man behöver göra är att registrera sin telefon.
Sedan kan man samla på sig sms via olika erbjudanden om man vill.
Lika om man värvar medlemmar får fler sms.

De har även en tjänst som gör att det man skriver som sms läser en kvinnoröst upp i andra änden av telefonen.
Det gäller dock att mottagaren har sin telefon på annars blir det som ett missat samtal.
De kostar dock 2 sms.

Jag har en länk dit på min hemsida för de som är sugna.
Synd att man inte kan spara ihop i från en dag till en annan 2+2+2......, och skicka den dag man vill.
alltså.. allvarligt..... nuförtiden skickar jag nästan alltid röstmeddelanden... du hinner säga 85 ggr mer än på ett SMS.... plus att det på något vis blir lite personligare, samtidigt som det ändå inte upplevs att man MÅSTE svara direkt på det...
(för att inte säga hur outsägligt trist det är att sitta o "knappa")
Dvs.. fördelarna med SMS..... att kunna slänga iväg tankar o frågor som man kommer att tänka på, men inte måste ha svar på direkt... och ända bibehålla en viss intimitet. ..typ

/Zap
Zaphod!

Jag kunde inte uttryckt det bättre själv.

Den dagen då mobiltelefonen har ett utvikbart tangentbord då skall jag SMS:a
till patrikke och jigsaw. Ha,ha!!

Jag har läst att det är på gång med sådana tangenbord så jag kanske hinner i detta liv. Vem "f-n" vet.
Jag väntar leiake hehe.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Nokia_9210.jpg

Jag har även tangentbord på min qtek som är ganska gammal nu.
Fast det är visserligen i pekskärmen.
patrikke !

Det är ju en bra lösning med denna Nokia,men jag menar ett komplett
tangentbord som du förstår.

Har man suttit och hamrat på dessa tangenter sedan stenåldern. Då är det segt att lära om i min ålder. Such is life.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem