Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

UFO

UFO

Angående denna rubrik i dagens SvD.
Är det någon mer som skådat något oförklarligt och vågar sätta sin heder på spel genom att berätta sina upplevelser här på Forum?

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1722759.svd
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Såg ett föremål, troligtvis en satellit som från början såg ut som en vanlig satellit. Men plötsligt under 15-20 sekunder så började den lysa så starkt att jag rentav blev bländad av det starka ljuset mitt i natten.

Själv så tror jag att det var en vanlig satellit som just under den tiden hade sin solpanel riktad i ett sådant läge att jag fick solen reflekterad i ögonen, eller?
Det som jag tycker är intressant med just en sådan här diskussion är följande (Jag tror inte på ufon, men som sagts så många gånger Varför skulle vi vara ensamma i hela universum?)

Flera säger att de inte tror på Ufon OK den människan har alltså suttit och tittat efter det, uppenbarligen. Det kan ju knappast vara så att (om de nu finns) det tänker å fan en skeptiker flyg förbi honom så han tror på oss...

det är väl isf samma sak som att säga att AIDS inte finns för jag har det ju inte. Och hur vet man att "tomten" inte finns och nu syftar jag inte på den röda killen med säcken..

Jag säger som jag sagt om allt annat som är övernaturligt, jag säger ingenting förrän jag KAN bevisa motsatsen.

Det jag inte kan identifiera med mina sinnen det finns inte för mig. Om jag inte kan se, lukta, höra, känna eller smaka så finns det inte för mig.
Min partner kan jag lukta(wow), höra utav helvete, känna(wow) o smaka o hon syns så hon finns allt.
Så UFOn finns inte. Ljussken på himlen finns inte, jag ser ju bara ljus från en ljuskälla, inget föremål, solen finns dock, eftersom den känns.
En enkel filosofi, man behöver inte fundra så mycket över egentligen oväsentliga saker som inte påverkar mitt liv utan jag kan koncentrera mig på de 3 väsentligheterna.
Hihi




Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem