Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Hur länge har ni era bilar

Hur länge har ni era bilar

Jag brukar byta bil med jämna mellanrum till min frus stora förtjusning...not.
Hon hatar det

Jag brukar ha bilarna några månader och seda sätter jag ut en annons och letar efter andra bilar som jag kan tänkas byta mot.

Det brukar funka bra.

Hur länge brukar ni ha era bilar?
Är de flera år eller tröttnar ni också på dem snabbt som jag gör?

Man lär sig rätt så mycket om olika bilar för det är alltid något som måste göras på dem.
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Vår Opel Astra, som vi ägt i 15 år, har snart transporterat oss i 23 500 mil och börjar rosta ordentligt. F ö har den inga problem, utan fungerar den som den ska. Och som "pancho" är det ju inte "bara" att byta bil, om man inte har gott om pengar förstås.
Jag får hålla mig till att ev införskaffa en ny modell av rullator och gubben får köra "rostskrället" så länge den håller ihop och klarar bilbesiktningen.
Nog får man va glad att ha en bil över huvud taget!Inte f-n kan man byta stup i kvarten! Jag hörde ett samtal om fina fälgar,en hade några som kostade 3 tusen och en annan hade då några som kostade 3,5 tusen och dom var ändå inte riktigt topp. Jag kunde inte hålla tyst utan sa att jag var glad att ha några fälgar alls! Det blev tyst.
I dagens läge skall man nog inte ens tänka tanken på att byta bil.
Hellre försöka sälja den eller de man har och satsa på bilhandlarkonkurser
där klippen kan göras.

Fälgar för 3.000:- ? Mina kostar 4.000;- styck + däck=8.000:- x 4 = 32.000:-


Men nu är det slut med leksakerna. Hittar jag en köpare som betalar hyfsat
har jag ändå casch den dan kraschen kommer. Men kommer den, är nog inte ens pengarna värda ens ett ruttet lingon!

Sov gott

Alberto
Annons
Alberto! Det låter som mycket betyder allt

Jag har mat och tak över huvudet, många har inte ens det.

Försök att var nöjd med vad Du har, och sträck ut en hand,

om Du ser någon som behöver en hjälpande. då mår Du bra!

Ha`det bra!
hviktor ! Du har rätt anda, man måste inte ha´allt !!

För att vara nöjd och glad!!!!
Jaja en del har udda intressen, mina plåtfälgar har jag nyligen köpt bättre begagnade däck till på skroten för 200 kr styck. Bilen är en 940 -91;a , 28.000 mil, men den klarar av o flytta mig dit jag vill och det är det viktiga.

Behöver inte ha status i form av prylar, jag har nog status(stake) i mig själv
Med att byta bil menar inte jag att man byter upp sig till något nyare.
det går alldeles utmärkt att byta till något likvärdigt när man tröttnat på sin bil.

Min bil för tillfället är en volvo 740 från 85.
Den bytte jag mot en bmw-91 som jag bytte mot en saab från 96 som blev bytt mot en golf-93 som i sin tur blev bytt mot en audi-93 som blev bytt mot en bmw-93 som blev bytt mot en nissan-95 som jag bytte mot en saab-94.
Saaben köpte jag billigt.

Problemet för mig är att jag gröttnar på bilarna jag har och när jag gjort det letar jag efter andra som gjort likadant.

Man behöver inte bli lurad eller lura andra för att man byter bil ofta.
Fast riskerna finns.

Min volvo visar förresten 38000 mil på mätaren, snart dags för oljebyte
Inte bilbyte nu då Patrikke??
Vad har du då, hviktor

Nu tänkte jag försöka behålla bilen, får se hur länge det går.
Vad tror ni? Klarar jag året ut?

Ni kan starta vadslagning om det.
Jag har två bilar, däribland en Volvo 740 från -88. Den bästa årsmodellen ur rostskyddssynpunkt.
Den har gått 34500 mil nu och jag har haft den i 15 år. Servad av mig själv varje år, och den går som en klocka.
Vi får se hur det går i besiktningen nu i år. Bakbromsarna strular och skulle behöva bytas, men det är det enda som i så fall är gjort åt bilen under 15 år och 30 000 mil som jag har haft den.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem